Arat a Google, virul az online hirdetési piac
A március 31-ével zárult negyedév most közzétett adatai szerint a vállalat az előző év hasonló időszakéhoz képest 19 százalékos bővülést mondhat magáénak, és a fejlődés egyik motorja az AdSense program volt, az innen származó bevétel 24 százalékkal nőtt.
A vállalat legutóbbi lezárt pénzügyi negyedévében tisztán 5,06 milliárd dollár bevételt könyvelt el, ami kissé meghaladja az elemzők által várt 4,95 milliárd dollárt, a teljes bevétel 6,77 milliárd volt, de ebből lejön 1,71 milliárd költség. Ilyen például a 4 százalékos munkavállalói állománybővülés, ami után már 20621 főt foglalkoztat a cég, vagy a 239 millió dollárnyi tőkeberuházás. A Google nyeresége így 1,96 milliárd dollárra nőtt a tavalyi 1,4 milliárdról, ami legalábbis a legnagyobbak online hirdetési bevételeinek nem hogy visszaesését, de növekedését mutatják.
Mindeközben itthon 162 milliárd forintosra becsülte a Magyar Reklámszövetség a 2009-es hazai reklámköltést, ami majdnem az ötödével kevesebb a megelőző év 200,6 milliárdjához képest. Médiatípusokra lebontva: a televízióban 65,39 milliárdot költöttek el 2009-ben, ami 16,5 százalékos visszaesés 2008-hoz képest, a sajtó 27,8 százalékkal esett vissza a 50 milliárdjával, de a legnagyobb vesztes a rádiós piac, ahol 30,1 százalékkal kevesebbet, 8,19 milliárdot költöttek el, részben az elhúzódó frekvenciabotránynak köszönhetően.
A közterületi piac szintén visszesett 29,7 százalékkal, 14,34 milliárdos költéssel. Egyedül a mozi (8,1 százalék, 800 milliós költés) és az online szegmens tudott növekedni 2009-ben. Az internet viszonylag „válságálló” módon, ahogy Novák Péter, az IAB Hungary elnöke fogalmazott, tartani tudta az utóbbi évek növekedését: tavaly 6,9 százalékkal nőttek az online költések, amivel a szegmens elérte a 23,3 milliárdot, a harmadik legnagyobb szeletté válva a televízió és a sajtó után a reklámtortában.
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- A Google megvásárolta az eBook Technologies-t
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- A vártnál jobb eredményekről számolt be a Google
- Tortával ünnepli magát a Google
- Heal Edina a Google új magyarországi vezetője
- Ballmer: a Google egy szörnyeteg
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- A vártnál nagyobb a Google negyedéves adózott eredménye
- Jelentős részvénymennyiségtől válnak meg a Google-alapítók
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.