Villámgyorsan terjed a mobiltelefon a fejlődő országokban
Három év alatt a duplájára nőtt a készülékek száma, és a mobiltelefon a legfontosabb kommunikációs eszközzé lépett elő a fejlődő országokban - állapította meg legutóbbi elemzésében az ENSZ Kereskedelmi és Fejlesztési Konferenciája (UNCTAD).
2005-ben még négy emberre jutott egy készülék, most pedig valószínűleg az 50 százaléknál is jóval magasabb a használók aránya, mert a nyugati világban megszokott 1 készülék/1 felhasználó modell helyett inkább az a jellemző, hogy több ember osztozik egy mobilon.
A technológia terjedése mindenekelőtt a kisvállalkozásoknak és a kereskedőknek hasznos. Az UNCTAD felmérése szerint az afrikai cégek 2006-ban jóformán kizárólag mobiltelefon tartották a kapcsolatot az
ügyfelekkel és a beszállítókkal.
A mobiltelefon-használat terjedése így a gazdasági fejlődés motorja is egyben; a legújabb kutatások szerint a mobilpenetráció 10 százalékos emelkedése 0,6 százalékos GDP-növekedést indukál a fejlődő országokban.
Míg nyugaton már mindenkinek van legalább egy készüléke, a harmadik világban még jó ideig eltart, mire eléri a 100 százalékot a penetráció, ezért a mobilszolgáltatók és a telefongyárak számára ez a növekedés legfontosabb terepe.
Az internet ellenben csigalassúsággal terjed - állapítja meg az elemzés. A hozzáféréssel rendelkezők aránya átlagosan 13 százalék, szemben a fejlett ipari államokban mért 65 százalékkal. Nyugaton a lakosság 28 százaléka már szélessávú internetkapcsolatot használ, a fejlődő országokban viszont csak 2 százalék, és számos országban - például Beninben vagy Afganisztánban - egyáltalán nincs is ilyen szolgáltatás.
Kapcsolódó cikkek
- A legtöbb SMS kínai, a legtöbb új mobil indiai
- A föld lakosságának a fele mobilozik
- Mobiltelefon-hiány várható
- 2008-ra az európai telefonhívások fele mobilon történik majd
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- Átfogó Nokia-felmérés a mobiltárolási szokásokról
- Van jövője az alapmobiloknak: 200 millió fölött a Nokia 1100
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- A mobilkommunikáció forradalmasítja India fejlődését
- Kínában rohamosan bővül a mobiltelefon-piac
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.