Szerződésbontás után is frissíti termékeit a Nav N Go
![](/download/viewattach/66219/1/40/preview-1948379254.jpg)
A Nav N Go és a Mio Technolog korábbi kapcsolata jónak volt mondható, azonban a vitás kérdések békés úton való rendezésére a Mio nem volt partner, ezért Nav N Go az egyoldalú szerződésbontáson kívül nem látott más lehetőséget, mondta Fazakas András a Nav N Go Kft. operatív igazgatója az MTI-nek. A múlt héten, a hannoveri CeBIT információtechnológiai és telekommunikációs szakkiállításon a Mio standján reklámozott termékeken már nem szerepelt a jól ismert iGo My way márkajel, a szerződésbontás okairól a magyar szoftvercég üzleti titkokra hivatkozva részleteket nem közölt.
A múlt hét szerdai bejelentés után a magyarországi felhasználók a navigációs eszközök működéséhez elengedhetetlen térképfrissítéseket hiányolják, az internetes fórumokon pedig találgatások jelentek meg azzal kapcsolatban, hogy mi lesz majd a naprakész térképek hiányában gyakorlatilag hasznavehetetlen PNA-kkal (hordozható navigációs asszisztens), amelyek többnyire csak műholdas navigációs célokra alkalmasak.
Az iGo May way térképeket a fejlesztő Nav N Go Kft. szerint általában félévente frissítik, a legutóbbi frissítés tavaly decemberben volt, míg a MioMap térképeket közel egy éve nem frissítették. A Mio-termékek fő magyarországi terjesztője az LCP Systems Kft, amely kitért az MTI térképfrissítésekkel kapcsolatos kérdése elől.
Az internetes fórumokon a Mio-terméket vásárlóknak legálisan letölthető frissítések hiányában a MioMap szoftver törését javasolják, ami után a térképek frissítésére is lehetőség nyílik.
- Tudni kell azonban, hogy a műholdas navigációs eszközök vásárlói nem mindig a Nav N Go Kft-vel állnak kapcsolatban. A Mio készülékek esetében a felhasználók a MioMap szoftver gyártójával, azaz a Mio Technologyval állnak szerződéses jogviszonyban, tehát a térképek frissítése is a Mio feladata - hangsúlyozta Fazakas András, hozzátéve, hogy a Mio készülékek közül egyedül a Mio C310-es PNA frissítése a Nav N Go feladata, és erről a továbbiakban is gondoskodni fognak.
A Nav N Go Kft. nemcsak a Mioval állt kapcsolatban, tehát a magyar céget nem fenyegeti veszély. Többek között a Hewlett-Packarddal, a Sonyval és az Asusszal is stratégiai partneri kapcsolatban állnak, a Mioval történt szakítás után felszabadult kapacitásaikat pedig a folyamatban lévő fejlesztésekre fordíthatják, tette hozzá Fazakas.
Az iGo May way 8 dobozos változatát az érdeklődők először a hannoveri CeBIT-en foghatták kézbe, a PDA-kal (digitális személyi titkár) kompatibilis szoftver áprilistól lesz kapható Magyarországon. Az új program árában a korábbiakhoz képest jelentős csökkenés nem várható, mert a termékben számos olyan elem van, amelyet a fejlesztő cégnek is külső forrásból kell beszereznie. Ilyen például a Tele Atlastól származó térkép, a háromdimenziós elemek, vagy az érdekes pontok, azaz a POI-k (Points of Interest). Fazakas András szerint van egy minimum ár, ami alatt nem is éri meg fejleszteni, és kimutatásaik szerint a lopott szoftverek felhasználói alacsonyabb ár mellett sem vennék meg termékeiket.
- Olcsóbb szoftverrel sem okoznánk jelentős változást a legális termékhasználatban. Magyarországon még ki kell alakulnia annak a világképnek, hogy a számítógépprogram is ugyanolyan termék, mint a tej vagy a kenyér, és nem hozhatom ki a boltból anélkül, hogy kifizetném - magyarázta.
A Nav N Go magyar programgyártó cég több mint 70 partner részére fejleszt szoftvermegoldásokat, többek közt PNA-ra, okostelefonokra, játékkonzolokra és beépíthető autós navigációs készülékekre. A vállalat forgalma 2006-ban 2 milliárd forint volt, tavaly az előző évit megötszörözve 10 milliárd forint bevételre tettek szert, idén 20 milliárdos forgalomra számítanak.
Kapcsolódó cikkek
- Háztól házig szerviz a Mio-tól
- Egyre többen foglalnak bérautót az interneten
- Vezeték nélküli GPS-vevő nemcsak iPhone-ra
- Kézzel fogható a Nav N Go 3D-s navigációs megoldása
- Szerződést bontott a Nav'NGo a Mio Technologyval
- A GPS-nél is egyre fontosabb a tartalomszolgáltatás
- Mio/Navman: Új termékek, szolgáltatások és vállalati arculat
- GPS-es rendszer segít az utasoknak
- Galileo navigációs eszközök a CeBIT-en
- "Mobilsűrűség" alapján jelzi a dugókat a navigációs készülékek új nemzedéke
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt a Bridgestone új négyévszakos defekttűrő gumiabroncsa
A Bridgestone továbbfejlesztette a prémiumkategóriás négyévszakos túraautó-abroncsát az egyedülálló DriveGuard Run-Flat (RFT) defekttűrő technológia beépítésével. Ezen újításnak köszönhetően a járművezetők egy defekt esetén még további 80 kilométert is megtehetnek akár 80 km/órás sebességgel, így biztosítva számukra a teljes biztonságot, kényelmet és nyugalmat. Az elektromos járművekre is alkalmas Turanza All Season 6 ENLITEN a DriveGuard RFT-vel felszerelve kiváló fékteljesítményt nyújt bármely évszakban, különösképp hó- és futásteljesítményt tekintve.
A Continental élesben teszteli szuperszámítógépét
A Continental első alkalommal építette be tesztjárműbe, nagy teljesítményű számítógépét (HPC). Ezzel lehetővé vált számos funkciónak, mint például a vezetésbiztonsági rendszerek, az automatizált parkolás, vagy a holisztikus mozgásvezérlés egy járműalkalmazásban történő elhelyezése.
Formatervezésiminta-oltalom védi a Széchenyi István Egyetem világrekorder autóját
A győri Széchenyi István Egyetem kiemelt figyelmet fordít szellemi vagyonának védelmére: az intézmény kutatóinak és hallgatóinak munkáit bejegyzett szabadalmak, mintaoltalmak és védjegyek sora óvja. Ezúttal a SZEnergy Team háromszoros világbajnok autójának alakját helyezték formatervezésiminta-oltalom alá, amely jogilag is garantálja, hogy a hallgatói mérnökcsapat nyerő karosszériája a jövőben is utánozhatatlan maradjon.
Július 7-től nagy változás jön az újautópiacon
2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az intelligens sebességszabályozó, a vezető figyelmetlenségét érzékelő figyelmeztető rendszer, a vészfékjelzés, a tolatóradar, valamint az eseményadat-rögzítő, és az indításgátló alkoholszonda későbbi beszerelését is lehetővé kell tenni.
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.