Elindult az Oracle Junior képzésének tavaszi szemesztere
A 2007 tavaszán indult képzés első szemeszterére 100 fő jelentkezett, közülük tíz fő sikeresen el is helyezkedett az Oracle-nél, illetve valamelyik partnercégénél. A 2007. őszi szeminárium hallgatói még a vizsgák és az Oracle University képzés előtt állnak, de már most valószínűsíthető, hogy tovább emelkedik a partnercégeknél sikeresen elhelyezkedők száma. Az Oracle a vidéki hallgatók számára is elérhetővé teszi a tanfolyamot, a tananyaghoz pedig rugalmas hozzáférést biztosít. Ennek eredményeként az Oracle Junior képzés tavaszi szeminárium sorozatára több mint 500 fő regisztrált, fele-fele arányban képviselve a fővárosi és vidéki intézményeket. A korábbi két szemeszter tapasztalatait, eredményességét összegezve az Oracle Hungary arra számít, hogy a partnercégeknél közel negyven fő fiatal informatikus tud majd elhelyezkedni a képzést és a vizsgákat követően.
Az Oracle partnereivel és az oktatási intézményekkel a munkaerőpiaci trendekre reagálva indította el a programot, melynek célkitűzése, hogy olyan magas színvonalú képzést biztosítson, mely megfelel az informatikai oktatással foglalkozó intézmények elvárásainak, továbbá a partnerek számára olyan munkatársakat képezzen, akik aktuális, naprakész, piacképes tudással rendelkeznek, ismerik a legfejlettebb, korszerű Oracle technológiákat és termékeket.
A tavaszi szemináriumsorozat tematikájában az Oracle adatbázis-kezelője és adatintegrációs megoldása, adattárház-technológiák, illetve az üzleti intelligencia megoldások szerepelnek (Oracle Database, Oracle Data Integrator, Oracle Warehouse Builder, Oracle Business Intelligence Suite). A sorozat végén a hallgatók egy teszt kitöltésére kapnak lehetőséget, és a megfelelő eredményt elért hallgatók oklevelet kapnak. A szemináriumsorozatot követően a Junior képzés következő fázisára felvételt nyert diákok egy 240 órás emelt szintű, intenzív szakmai tréningen vehetnek részt Oracle University oktatás keretében köztesszoftverek témakörben. Az Oracle partnerei ezután kínálnak munkalehetőséget a legjobban teljesítő hallgatóknak.
Kapcsolódó cikkek
- Felsőoktatási dialógus a Magyar Telekom kezdeményezésére
- A diákok több mint egyharmada e-felvételizett az idén
- Tölgyessy Péter és Mocsai Lajos előadása az Oracle-felhasználók magyarországi konferenciáján
- Új informatikai képzési program a Debreceni Egyetemen
- Ez nem jótékonyság, ez üzlet
- Ingyenes kurzus az Oracle-től köztesszoftver-fejlesztés témában
- Megállapodtak az Elektronikus Információ Szolgáltatás program finanszírozásáról
- Modern infokommunikációs termek a BGF Zalaegerszegi Intézetében
- Online fogadóórákat szervez a Kodolányi
- Blahut Boglárka az Oracle Hungary alkalmazás üzletágának igazgatója
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.