WAP alapú ügyintézés Békéscsabán
Magyarországon egyedülálló módon Békéscsaba Megyei jogú Város Polgármesteri Hivatalában került bevezetésre a WAP alapú, mobiltelefonon történő ügyindítás, amely szolgáltatás megkönnyíti a városlakók mindennapi életét. SMS alapú ügyintézés az ország számos városában működik (pl. Budaörs, Érd, Debrecen), a WAP alapú ügyintézés ennek az alapjaira épül, viszont egy továbbfejlesztett, további lehetőségeket kínáló szolgáltatás. Békéscsaba elmondhatja: kevés hely van az országban, ahol megvalósul a gyors, egyszerű és ügyfélbarát ügyintézés.
A nyertes: a békéscsabai városlakó
Az új szolgáltatás a lakosság magasabb szintű, színvonalasabb kiszolgálása érdekében került bevezetésre. A WAP alapú ügyintézéssel a felhasználó időt, energiát takaríthat meg. A békéscsabaiak, mint modern városlakók áprilistól mobiltelefonon is tarthatják a kapcsolatot az önkormányzattal. SMS üzenetben tájékoztatást kérhetnek, időpontot foglalhatnak és megtehetik az előkészületeket az ügyintézéshez. A 7x24 órás, vagyis a hét minden napján, a nap minden órájában elérhető szolgáltatásnak köszönhetően otthonról, útközben vagy akár a szabadság ideje alatt is megkezdhetik ügyeik intézését mobiltelefonjukról. A polgármesteri hivatal új szolgáltatása bármelyik mobilhálózatról elérhető, egy SMS, és a szolgáltató adatforgalmi díjának költségéért.
Az E-goverment megvalósulása
Békéscsaba önkormányzata az ügyfélbarát közigazgatás követelményeinek igyekszik megfelelni. Ennek egyik sarkalatos pontja, hogy az ügyek előkészítési folyamata és a döntéshozatal gyorsabbá és racionálisabbá váljék. Ebben a helyzetben magától értetődő lett volna az elektronikus közigazgatásra utalni, azonban hazánkban a vezetékes szélessávú internet otthoni elérése alig egyharmada a vezető uniós országokénak, az ország délkeleti, hátrányos helyzetben lévő régiójában az elérési arány az országos átlag alatt van. Ezért a városvezetés olyan lehetőség után kutatott, amellyel segítheti a város lakosságát az ügyintézés útvesztőiben, viszont nem terheli meg túlzottan szerény költségvetését.
Így talált rá a mobiltechnológián alapuló fejlesztés lehetőségére, ezt a típusú e-közigazgatást a nemzetközi szakirodalom E-govermentnek, vagyis mobil-igazgatásnak nevezi.
A technológiát biztosító Pannon egyedülálló abban a tekintetben, hogy az Európai Unió irányelvei szerint a lakosság életmódját, életvitelét, ügyintézését segítő alkalmazásokat hoz létre, melynek egyik fejlesztése a WAP alapú ügyintézés, amelyet Békéscsaba után a közeljövőben Budapesten is bevezetnek.
A technikai háttér a lakosság mobiltelefon állománya, ez a létező, 100 százalékos elterjedésű elektronikus eszköz, amely alkalmazása kézenfekvőnek tűnt. A fejlesztés nem kívánt milliárdokat, csak vezetői szándékot, elkötelezettséget. Bár az eljárás a WAP
technológia, - így szélesebb adatforgalmat tesz lehetővé – a lakosságnak egyáltalán nem kell tudnia „wapolni” a szolgáltatás igénybevételéhez. Egy SMS elküldése az összes technikai tudás, ami az ügyintézés elindításához, a konkrét ügyintézési információk kézhezvételéhez és az időpontfoglaláshoz szükséges.
Egy SMS elküldése után a felhasználó előtt megnyílik a békéscsabai önkormányzat kapuja, úgy, mintha az e-magyarország ügyfélkapun, az interneten tette volna. S amikor a lefoglalt időpontban megjelenik az okmányirodán, vagy az adó-, illetve szociálpolitikai osztály (egyelőre a szolgáltatás, erre a három szakterületre terjed ki, további szakterületek, és ügytípusok bevonásával folyamatosan bővül) ügyfélfogadásán, ügye már elő van készítve, s a személyazonosítás után megtörténhet a kiadmányozás.
Gyakorlati alkalmazás bemutatása
A szolgáltatás igénybevételéhez egy „WAP” szövegű üzenetet kell küldenie a 06-20-40-30-000 telefonszámra, majd a visszaérkező felületet megnyitva választhat a menüpontok közül (Adócsoport, Okmányiroda, Szociálpolitika). A megfelelő szakterület kiválasztását követően léphet be a „Tájékoztatás” menüpontba, és azon belül megtalálja a konkrét ügyet és az ügyre vonatkozó széles körű információkat, továbbá megtekintheti a szükséges iratokat, felmerülő költségeket.
Időpontfoglalás: a rendszer által felajánlott és az Ön által elfogadott időponttal Ön elsőbbséget élvez, s így elkerülheti a várakozást. A sikeres időpontfoglalásról értesítést kap, ezek után Önnek mindössze öt perccel kell korábban megjelennie az információs pultnál.
Az ügyintézés előkészítése: e szolgáltatást úgy veheti igénybe, hogy az adott szakterület, majd az ügytípus kiválasztásakor az ügyelőkészítéshez szükséges minimális, az Ön beazonosításához elengedhetetlen adatokat kitölti. Ezt követően időpontot szükséges foglalnia ugyanezen a felületen (a fent bemutatott módon).
Formanyomtatvány igénylése: a Polgármesteri Hivatalnál ügyének gyors előkészítéséhez, intézéséhez lehetősége van az ehhez szükséges formanyomtatványok, adatlapok igénylésére. Az Ön által megadott e-mail címre megkapja az igényelt formanyomtatványokat, amelyeket már kitöltve hozhat be a Hivatalba. Ezzel a szolgáltatással is időt takaríthat meg.
A WAP-os ügyintézés előnye, hogy az ügyfél könnyen és gyorsan írásbeli tájékoztatást kap már a hivatal felkeresése előtt, illetve az ügyintéző is felkészülhet a kérdés megoldására, előkészítheti a dokumentumokat, így csökken a hivatalban eltöltött várakozási idő, az ügyeket pedig gyorsabban, egyetlen személyes találkozás alkalmával megoldhatják.
Kapcsolódó cikkek
- Korlátozzák a mobilszolgáltatást a tálibok
- Mobilparkolás Békéscsabán is
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Méregdrága lesz az iPhone-reklám
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Ellenséges lépésként értékelte a Flash nélküli iPad-et az Adobe
- Smart Office: mobil + vezetékes internetkapcsolat + telefon
- Megjelent az Opera Mini iPhone változata
- Újabb térképszoftver-céget vett a Nokia
- Önálló mobilmárkaként jelenik meg a djuice
E-közig ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: A vállalkozások közel kétharmada tervez fejlesztést
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozás többsége, 61 százalék tervez valamilyen beruházást a következő egy év során – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Beruházási szándék szempontjából a top helyen egyértelműen az IT fejlesztések állnak, de közel minden ötödik kkv gondolkodik gépek, illetve gépjárművek beszerzésében is. Az eredményekből az is kiderül, hogy az informatikai fejlesztések nem a munkaerő kiváltása miatt várhatók, hanem éppen azoknál a cégeknél jellemző a technológiai szintlépés, ahol előre láthatóan nem csökken a dolgozók létszáma.
AGV-k: a vezeték nélküli evolúció
Ismerje meg, hogyan emelték a HMS Networks a vezeték nélküli technológiákban szerzett szakértelme és az Anybus termékei a Mercedes-Benz vezető nélküli szállítórendszer (AGV) flottáját egy magasabb szintre.
A Thermaltake bemutatja első Bumblebee (dongó) színű termékét
A Thermaltake, a prémium toronyházak, hűtések, gamer perifériák és nagy teljesítményű memóriák piacán vezető PC-komponens márka bejelentette a The Tower 200 Bumblebee Mini toronyházat, egy új színű változatot a közkedvelt The Tower sorozatban. A Tower 200 egy mini-ITX toronyház függőleges kialakítással és kivételes hűtési hatékonysággal. Bár ez a ház kompakt méretű, egy 4090-es grafikus kártya és egy 280 mm-es radiátor is elfér benne. Az új élénk sárga árnyalat hozzáadásával a The Tower 200 sorozat már hat színben kapható: fekete, Snow, Turquoise, Racing Green, Matcha Green és Bumblebee, így könnyedén kiválaszthatod a stílusodhoz illő The Tower 200-at.
Magyarországon is elkezdték blokkolni az AI robotok hozzáférését a weboldalak
Felmérésünk szerint az 1000 legolvasottabb magyar weboldal nagyjából 1%-a blokkolja a mesterséges intelligencia robotok hozzáférését tartalmaikhoz. Világszinten ez az arány már 20% felett jár, de Magyarországon is növekedés várható.
Gyerekszobától a tanteremig – Két nap a digitális tudatosságért
Mit jelent a digitális szülőség a XXI. században? Hogyan tudjuk online is biztonságban gyerekeinket? Milyen eszközkészlettel tudjuk elősegíteni, hogy élmény legyen a tanulás? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az a kétnapos esemény-sorozat, melyet a digitális tudatosság jegyében szerveznek a Magyar Telekom székházban.