Százmillió szélessávú internetező Európában
Ez 20 százalékkal több, mint az Egyesült Államokban és Kanadában összesen, ráadásul Európa több más, egyedi mutató tekintetében is előbbre tart a tengerentúli régiónál. Így például az Unió iskoláinak 96 százaléka rendelkezik szélessávú internetes kapcsolattal, a vállalkozásoknak pedig 77 százaléka a világhálón keresztül intézi banki ügyeit.
A kép persze nem minden tekintetben ilyen rózsás: az Európai Unió 40 millió polgára továbbra sem rendelkezik semmiféle internet-hozzáféréssel, ráadásul a régebbi tagországok sem állnak mindig az élen az internetezésben. Olaszországban például a lakosságnak mindössze a harmada, Görögországban pedig alig a negyede kapcsolódik rendszeresen a világhálóra. A volt szocialista tagállamok elsősorvban az e-közigazgatás bevezetésében vannak erősen lemaradva; ebben a tekintetben Nagy-Britannia van a legjobb helyzetben, ott ugyanis az alapvető lakossági adminisztráció 90 százaléka intézhető az interneten.
Az Európai Unió rövid távú céljai között szerepel, hogy 2010-re a jelenlegi nagyjából 20 százalékról a lakosság számának 30 százalékára növelje a szélessávú internetes kapcsolatok számát az Unióban.
Kapcsolódó cikkek
- Negyven milliárd euró szélessávú internethálózat kiépítésére
- Tovább bővült a vezetékes szélessávú piac októberben
- Gyorsan nő a szélessávú internet-hozzáférések száma az EU-ban
- Internetezési trendek a közép- és kelet-európai térségben
- Februárban tovább bővült a vezetékes szélessávú piac
- Trend: az EU-polgárok kedvelik az online vásárlást, de saját hazájukban
- A vidék számítógépes ellátásának gyorsítását sürgeti Brüsszel
- "Szélessávot mindenkinek" programon gondolkozik az EU
- 40 százalékkal nőtt az online reklámra fordított összeg Európában
- Tovább csökkent a vezetékes telefonvonalak száma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.