Elégedetlenek a fogyasztók a hagyományos televíziós szolgáltatásokkal
A felmérés azt mutatja, hogy bár továbbra is a televízió számít az uralkodó tömegkommunikációs eszköznek (az emberek 97%-a néz tévét egy átlagos héten), a fogyasztás összetétele különböző ismérvek szerint változó – ide értve például a földrajzi helyet, életkort, társadalmi és szociális helyzetet. Noha a fogyasztók 70%-a több mint négy műsort néz hetente, 71% százalékuk ezt négy vagy több televíziós csatornán teszi.
A csatornák ilyen gyakori váltogatása azt jelzi, hogy a fogyasztók számára fontosabb, milyen műsort akarnak nézni, mint az, hogy ez melyik (általuk már esetleg megszokott) csatornán megy. Ez lehetőséget ad a tartalmak készítőinek – stúdióknak és különböző hálózatoknak – arra, hogy több csatornán és többféle eszközön keresztül szolgáltassanak tartalmat a fogyasztóknak. Így új lehetőségek nyílnak a fogyasztókkal történő kapcsolatteremtésre, és ezáltal teljesen új bevételi források hozhatók létre - állapítja meg a felmérés.
A felmérés azt is kimutatta, hogy a válaszadók 83 százaléka elégedetlen az élő (pl. sugárzott műsorok, kábel TV) műsorszolgáltatásokkal, egyharmaduk (33%) még mindig 8 vagy több műsort néz hetente – ez a szám amerikai fogyasztók esetén 41%, a briteknél 39%. A fogyasztói viselkedés ilyen irányú változása komoly veszélyt jelent a televíziós hálózatokra, ha nem lesznek képesek a tartalmakat közvetlen módon, új, digitális csatornákon keresztül eljuttatni a fogyasztókhoz.
"A mai fiatalok elégedetlenebbek a hagyományos televíziózás nyújtotta élménnyel, és egyre jobban érdeklődnek az új lehetőségek hozzáférhetőségét illetően” - mondta David Wolf, az Accenture Média és Szórakoztatás ágazatának egyik vezetője. Wolf más említésre méltó tendenciára is rámutatott.
Az Egyesült Államokban a 18-24 éves korosztály 46%-a néz műsorokat mobileszközökön, az 55 évnél idősebbek esetében azonban ez az arány jóval alacsonyabb (19%). Ez a drámai viselkedésbeli eltérés jelenti a változás szelét, amely végleg át fogja formálni a tartalomkészítési és -terjesztési piacot világszerte.
“A 35 év alatti korosztály tagjai gyakrabban nézik a műsorokat alternatív eszközökön, jobban ismerik az igény szerinti (on demand) televíziózást, jobban szeretik akkor nézni a műsorokat, amikor akarják, és nagyobb hajlandóságot mutatnak a fizetős letöltések iránt” – állapította meg Wolf.
A felmérés szerint a fogyasztóknak már kialakult valamilyen elképzelésük arról, milyen típusú tartalom illik leginkább az egyes készülékekhez. Négyből egy (27%) szívesen nézne teljes TV sorozat epizódokat a PC-jén, míg ugyanennyien (27%) szeretnének közérdekű információhoz jutni; 26 százalékuk általában nem tévén szeretné az új műsorokat nézni; 25 százalékuk pedig a tartalmakat saját maga szeretné szerkeszteni. Kevesebben szeretnének program-ismertetőket (16%) vagy a TV sorozatok rövidített verzióit.
“A felhasználó által generált tartalmak nagyon népszerűek a mobiltelefonokon, amelyek a mobil készülékek egyre bővülő fénykép- és videóadottságait tükrözi, valamint a szemtől szemben és üzenetküldés útján való megosztás képességét” – mondta Wolf.
A felmérés továbbá úgy találta, hogy háromból több mint egy felnőtt (37%) hajlandó valamilyen módon fizetni, hogy egy digitális szolgáltatótól tévéműsorokat töltsön le, akiknek a fele havi díjat részesítené előnyben a korlátlan letöltés fejében, és nem sokkal vannak kevesebben azok, akik egy adott sorozat egy évadáért fizetnének. Harminchárom százalék részesítené előnyben a fizetés nélküli megtekintést,a programokba szerkesztett reklámok megnézéséért cserébe.
A felmérés megállapításai aláhúzzák azt a tényt, hogy a felhasználóknak ma világszerte nagyobb hatalmuk van, mint valaha abban a tekintetben, hogy mit nézzenek, mikor nézzék és milyen készüléken. A mai digitális környezetben egyre jobban elmosódik a definíció, hogy mi is a TV és annak célja, mivel ambiciózus új belépők, csatornák és interaktív lehetőségek özönlenek be mindenhonnan.
A felmérés feltárta, hogy különböző országokra és régiókra különböző fogyasztói magatartás jellemző. Az átívelő trendek – és stratégiák, hogy kielégítsék a fogyasztói igényeket – lehetnek globálisak, de a helyi megvalósítás helyi ismereteket igényel és a gyorsan változó fogyasztói ízlés, elvárás és vágyak tudatosságát.
“Amit ezeknek a földrajzilag tagolt eredmények mindegyike kihangsúlyoz, az az, hogy az egy kaptafára épülő digitális szolgáltatás nem fog működni. Az iparág szereplőinek szükségük van a ”gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan” koncepcióra. Nem véletlen, hogy a legnagyobb tartalom-előállítók felvásárlások sorát végzik a feljövőben lévő piacokon, hozzáférést keresve a fejlesztésekhez, tudáshoz és tartalmakhoz – egyrészt, hogy azokat helyileg hasznosítsák, másrészt, hogy újrahasznosítsák őket világszerte a fejlett és a feljövőben lévő piacokon” - mondja Orosz Zoltán, az Accenture magyarországi irodájának rendszerintegráció és technológiai üzletági igazgatója.
A felmérés további eredményei:
- Egy átlagos hét során számos műsort tekintenek meg alternatív készüléken (nem TV-n) keresztül. Nyolc ország felnőtt lakosságát vizsgálva, egy átlagos héten háromból egy fér hozzá a műsorokhoz alternatív készüléken keresztül – ez az érték Olaszországban (41%), Franciaországban (36%) és Spanyolországban (35%) a legmagasabb, míg Brazíliában a legalacsonyabb (17%). 10 megkérdezett felnőtt közül heten néznének szívesen adásokat számítógépeiken.
- A nézők egyre inkább megkülönböztetik, hogy az adott műfajokat élőben vagy on-demand módon részesítik előnyben. A lakosság közel fele (46%) szívesebben nézi a sportközvetítéseket és a hírműsorokat egyenes adásban. A megkérdezettek 23 %-a szerint a helyzet komikumok (sitcom-ok) és a drámák nézése on-demand módon a legélvezetesebb.
- A rögzített műsorfolyamú televíziós csatornák esetében a legkevésbé a reklámok kedveltek. A reklámok messzemenően a leginkább kifogásolt műsorok (64%). Második helyen áll, hogy nincs lehetőség a visszatekerésre (40%), ezt követi, hogy a műsorokat nem lehet tetszőleges időpontban megtekinteni (38%). Sokkal kevésbé találják zavarónak a számukra érdektelen tartalmakat (14%), és hogy otthonukon kívül nem tudják a műsorokat megnézni (8%) nincs lehetőségük interakcióra (7%), illetve a műsorok értékelésére (7%).
Kapcsolódó cikkek
- A netezők ötöde naponta bejelentkezik egy közösségi oldalra
- Szentendre a leginkább e-aktív magyarországi település
- Személyre szabott orvosi konzultáció tévékészüléken keresztül?
- 2008-as toplisták Business Online módra: Felmérések, előrejelzések
- Tavaly hatévi növekedés után először csökkentek a lakosság távközlési kiadásai
- A fehérnemű kiszorította a mobiltelefont
- A keresés a második legnépszerűbb netes tevékenység Amerikában
- A mobiltelefon lesz a negyedik értékesítési csatorna
- A legtudatosabb vásárlók a 30 év feletti, világhálón tájékozódó városi nők
- A brit férfiak fele fél évig kibírná szex nélkül egy nagy képernyős plazmatévéért
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.