Minden korábbinál fontosabb az internet az amerikai politikában
A Pew Internet and American Life Project kutatása szerint a világhálónak nemcsak minden eddiginél fontosabb, hanem már központi szerepe van a nagypolitikában. Az amerikaiak csaknem fele az interneten tájékozódik a politikáról, webes portálokon kíséri figyelemmel az elnökválasztás eseményeit.
A felnőttek 17 százaléka nap mint nap szörföl a politikai hírportálokon, olvassa a kampányok email üzeneteit és szerez be internetes információkat a választásról. Ez több mint kétszerese az előző választási évben, 2004-ben mért hasonló adatnak, akkor még csak 8 százalék klikkelt ilyen rendszerességgel. A 17 százalékos adat várhatóan emelkedni fog a novemberi elnökválasztás közeledtével - jósolja Lee Rainie, az internetes felhasználói szokásokat vizsgáló nonprofit csoport igazgatója. Megdöbbentően gyorsnak ítéli azt a fejlődést, amely a világháló szerepét jellemzi a politikában.
A több mint 2 ezer felnőtt körében áprilisban és májusban végzett felmérés szerint Barack Obama és John McCain, a valószínű demokrata, illetve republikánus elnökjelölt hívei egyaránt nagy arányban használják az internetet. A Demokrata Párt szavazói azonban előnyben vannak, Obama hívei között 65 százalékos a webes politikai oldalakat böngészők aránya, míg a McCaint támogatók körében ez a mutató csak 56 százalék. Amerikában az internetes politikai tájékozódás köre 1996 óta folyamatosan bővül.
A felmérés szerint az idei elnökválasztási versengésben a videomegosztó portálok (például YouTube), valamint a közösségi oldalak (mint a Facebook és a MySpace) jelentős mértékben befolyásolják a választókat. Az amerikaiak 35 százaléka néz online politikai videókat és 10 százalék kapcsolódik be a kampányba valamely közösségi szolgáltatás keretében. Az internetes mozgósításban különösen sikeres Obama, aki fiatalok ezreit villanyozta fel és toborozta önkéntesnek. Őket korábban szinte semmilyen módon nem lehetett elérni. Ugyancsak Obama a legügyesebb abban, hogy kis adományozók tömegeitől több tízmillió dollárt kalapozott össze kampányához. Obamának 1,35 millió "barátja" vagy támogatója van a MySpace és a Facebook oldalakon, míg McCainnek csak 197 ezer.
David All republikánus kommunikációs szakértő szerint a Republikánus Párt nemcsak a választást, hanem egy egész választói nemzedéket is elveszíthet, ha nem fordít kellő figyelmet és nem ruház be olyan új médiacsatornákba, mint a szöveges üzenetek küldése. Mint fogalmaz: itt egy új generációról van szó, amelyik maximum 160 karakterben akarja megváltoztatni a világot, ezt kell elérni (ezzel a mobiltelefonos sms-üzenetek hosszára utalt).
Kapcsolódó cikkek
- Opera böngészővel a kazah cenzúra ellen
- Több tízmilliónyi mobiltelefont tilthatnak le Mexikóban bűnmegelőzési céllal
- Választás 2010 - KEK KH: biztonságos a választási informatikai rendszer
- NetOkratikus népszavazást! - Nyílt levél Sólyom Lászlóhoz
- Obama újra a webhez fordul segítségért
- "Mr. Bean" a hivatalos spanyol EU-elnökségi weboldalon
- Huszonkétmillió "eltűnt" e-mailt kutattak fel a Bush-kormány idejéből
- Obama kampányfőnöke Budapesten
- MSZP: a megújulás feltétele a pártmunka teljes internetesítése
- Microsoft-menedzsert kért fel tanácsadásra Obama
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.