3000 fős leépítés az Infineon-nál
Peter Bauer júniusban vette át az Infineon vezetését és egy hasonló intézkedés tulajdonképpen borítékolható volt, mivel a cég sorozatban több negyedév óta veszteséget termel. Ennek közvetlen oka a Qimonda memóriacsip-gyártó leányvállalat gyengélkedése, amely a legutóbbi negyedévben is 7 százalékos forgalomcsökkenés mellett 386 millió euró veszteséget termelt. A fenti bajokból fakadóan pedig az Infineon kénytelen igen sűrűn leírni könyvelésében a Qimonda értékéből, így aztán az áprilisban elkönyvelt 1 milliárd eurós értékcsökkenés miatt hiába lett volna egyébként nyereséges a vállalat, a nettó veszteség végül is 592 millió euró lett a második negyedévben. Nem véletlen, hogy az Infineon jó ideje szeretne megszabadulni a veszteséget hozó leányvállalattól, amely miatt csak az idén 40 százalékkal zuhant a cég papírjainak értéke.
Eközben az általános gazdasági helyzet sem kedvez a csipgyártóknak, mivel termékeik folyamatos árcsökkenése mellett egyre drágábbak a nyersanyagok, illetve a gyártási és a járulékos költségek, az új, olcsóbb gyártási technológiákra való átállás pedig hatalmas kezdeti beruházást igényel. Az Infineon európai riválisa, a kontinensen a legnagyobb félvezetőgyártónak számító STMicroelectronics ezekből az okokból a héten csökkentette bevételi előrejelzését, a világon az egyik legnagyobb beszállító tajvani Chartered Semiconductor pedig jó üzleti eredménye ellenére óvatosságra intett a piac közeljövőjét illetően, elsősorban a magas üzemanyagárak és a gyenge dollár miatt.
Kapcsolódó cikkek
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Az Infineon tovább csúszhat a lejtőn
- Az Infineon bővíti ceglédi üzemét
- Fizetésképtelen a Qimonda, bajban az Infineon, veszteséges a Samsung
- Megmentették a Qimondát
- Állami segítséget kér az Infineon
- Orosz befektető célkeresztjében az Infineon
- Infineon második negyedév: megsokszorozódott a veszteség
- Sony-Qimonda vegyes vállalat chipgyártásra
- Infineon: megjött a nyereség
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.