A PlayStation 2 és a DVD-piac
Továbbra is a VHS az uralkodó
A japán vásárlók igen technológiaérzékenyek, mindig a legújabb szerkezetekre vágynak, de általánosságban a VHS és a DVD (digital versatile discs) közötti választáskor az előbbi javára döntenek. Hiába nyújt a DVD a VHS kazettáknál vagy a CD-knél messze jobb audiohangzást és képminőséget, hiába teszi lehetővé jóval több adat tárolását, a legtöbb japán megriad a lejátszók és a lemezek árától. A Sony megváltoztathatja ezt.
A PlayStation 2 ugyan elsődlegesen játékkonzol, de hagyományos DVD-lejátszónak is használható, mozifilmek nézésére vagy audio CD-k meghallgatására. Elemzők számításai szerint a vásárlókat jobban érdekli a konzol DVD lejátszási, mint játékbeli képességek szempontjából, különösen mivel 39 800 jenes (kb. 90 000 forint) ára nagyjából a fele a DVD-lejátszókénak.
Ez azt jelenti, hogy március 4-étől (a PlayStation 2 ekkor jelenik meg a japán boltokban) az ország DVD-piaca egy teljesen új vásárlói kör érdeklődésére számíthat. Az Universal Securities elemzője, Motoharu Sone előrejelzése szerint a DVD-lejátszók eladásai a következő év folyamán megduplázódnak. "A DVD-lejátszók belföldi gyártókapacitása 2000-ben körülbelül 12 millió darab lesz, majdnem a duplája az 1999-es értéknek - mondta. - Ennek nagy része a PlayStation 2 bevezetésének lesz köszönhető."
Logikus folyamat?
Elemzők szerint a folyamat a DVD előnyeinek is köszönhető, a keskeny méretében rejlő kiváló grafikai minőségnek. De a DVD-szoftverek jelenlegi limitált mennyisége és a videók magas ára visszafogja a növekedést, különösen mivel a DVD-re még nem lehet adatokat rögzíteni; emiatt a VHS-lejátszó még hosszú ideig kulcsszerepet fog játszani a modern otthonokban. Japánban a DVD-videók átlagára 8000 jen (kb. 17 500 forint) körül mozog, és a filmválaszték elég szűkös. Az Egyesült Államokban és más ázsiai országokban az árak jelentősen alacsonyabbak, s a választék sokkal szélesebb. Japánban a VHS-filmek kölcsönzése marginalizálta a DVD-ket, habár szakértők szerint a vásárlók ugyanolyan könnyen kölcsönözhetnek DVD-ket is, ha a lejátszók - mint a PlayStation 2 is - elfogadható alternatívát fognak jelenteni, s ez a DVD-mozik választékának növekedését okozhatja.
A DVD-k megjelenése az audio CD-k 1980-as évek végén, 1990-es évek elején történt robbanásszerű elterjedéséhez, a vinil teljes kiszorításához lesz hasonlítható. Csak Japánban közel 22 millió darab PlayStation 2 konzolgép eladását tervezik a következő öt év folyamán. De az ágazat visszalépést szenvedett a tavalyi év végén, amikor a japán DVD-gyártók új lejátszóik kiadásának elhalasztására kényszerültek, mivel egy európai hacker a webre helyezte a DVD másolásvédelmének feltörési módszerét.
Szoftverek az üzletekben
A Sony Computer Entertainment marketingmenedzserének nyilatkozata szerint a vállalat a PlayStation 2 bevezetésekor azonnal több szoftvert is fog kiadni. Habár számos elemző véleménye szerint 15 év kell a DVD-piacon a kritikus tömeg eléréséhez és a DVD-filmek árainak drasztikus, a VHS videók áraihoz mérhető csökkenéséhez, a PlayStation 2 már korábban megismertetheti a vásárlókkal a DVD-technológia előnyeit.
"Széles szoftverválaszték megjelentetését tervezzük a PlayStation 2 indulása után... nem csak játékokat, hanem mozifilmeket is kiadunk - mondta a marketingmanager. - Nincs speciális célpontunk, de az elkövetkező évek trendje DVD-lejátszó vásárlására fogja ösztönözni a vásárlókat."
Kapcsolódó cikkek
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- A formátumháború után emelkednek a Blu-ray lejátszók árai
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
- Az amerikaiak többsége mozdulni sem tud mobiltelefon nélkül
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.