Félrevezető az iPhone 3G tv-reklám a brit hatóság szerint

Milkovits Gábor, 2008. augusztus 28. 07:39

A független brit reklámfelügyelet (ASA) félrevezetőnek találtan és ezért betiltotta azt az iPhone 3G tv-reklámot, amely az internet összes elemének meglétét állítja a készüléken.

Az ASA közleménye szerint ugyanis a Flash és Java szoftverek, illetve az ezeken keresztül elérhető grafikus és mozgóképes webes tartalmak igen fontos részét képezik a világhálónak, márpedig ezek nem futnak az iPhone 3G-n. Ennek eredményeképpen az iPhone mobil Safari böngészője nem ugyanúgy jeleníti meg a weboldalakat, mint egy személyi számítógépen futó hagyományos és megszokott, ténylegesen teljes böngésző. Az ASA éppen erre támaszkodva hozta meg döntését, szerintük ugyanis az Apple reklámja a fentieknek az ellenkezőjét sugallja a felhasználóknak, azaz teljes internetes élményt ígér.

Az Apple azzal védekezett a félrevezetés vádja ellen, hogy „az internet összes része” alatt ők csupán az összes weboldal megjelenítésének képességét értették. Az eset érdekessége, hogy az Apple reklámjai régóta zavarják a versenytársakat, akik szerint azok félrevezetőek és megalapozatlanok. Az Apple „I’m a Mac” reklámhadjárata például a Windows PC-ket tünteti fel negatív fényben, a Microsoft azonban végül nem hagyja annyiban és egy 300 millió dolláros ellenkampánnyal készül visszavágni Amerikában, az egyik legismertebb ottani komikus szerepeltetésével.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12