Kicsi (volt) a bors
Microsoft SMS
"Idehaza a hálózati infrastruktúra két - szerver- és a kliensoldali - részre bontható. A kliensoldali konfigurációs szinten ugyan lehet heterogén, de az operációs rendszerek többsége Windows alapú, így az SMS segítségével könnyen menedzselhetők a kliensoldali komponensek. Szerveroldalon már összetettebb a kép. A tapasztalatok alapján a nagy szerverekhez a hozzájuk fejlesztett komponenseket célszerű használni (Windows-szerverek esetén az SMS-t). Minden felügyeleti szoftverben megvan a szükséges globális funkcionalitás, többnyire szoftvertelepítésben, távmenedzsmentben és leltárkészítésben igényel csak segítséget. A komponensek súlyozása azonban már különböző, s ehhez rugalmasan alkalmazkodva az SMS csak az igényelt funkcióra is konfigurálható. Ez ugyan nem jár árcsökkenéssel, de a rendszer teljesítményét növeli."
"Tapasztalataink szerint idehaza a távmenedzsmentre van komoly igény, s el kell gondolkodnunk az internetes szolgáltatások emelkedő számát látva a felügyelet ez irányú továbbterjesztésén is. Nő a leltárfunkció és lassan-lassan a szoftvertelepítések menedzselése iránti kereslet is. Tavaly, az Y2K kapcsán, különösen a szoftverfrissítéseket és új telepítéseket megkönnyítő szoftverterítő funkció volt a favorit."
"Minden hálózati infrastruktúrához tartozik egy üzemeltetési szabályzat, amelyet - mivel azt ťmanuálisŤ rendszerfelügyeletre találták ki - az SMS bevezetésekor módosítani kell. A bevezetés minőségének fontos meghatározója az elmélet és gyakorlat együttes változása, illetve annak hiánya. Az új eljárások elsajátításának sebessége befolyásolja a megtérülés idejét. Ha ez lassú, a felépülő költséges rendszer nemhogy gyorsan, de soha nem térül meg, sőt - mert távvezérlés helyett mondjuk manuálisan folyik tovább a munka - a költségek megduplázódnak."
"A sikeres telepítéshez szükséges tudás erősen rendszerfüggő. Az SMS sok komponensből áll, de ha csak egyet igényel a felhasználó, például a távfelügyeletet, azzal egy kezdő, kevésbé tapasztalt szakember is elboldogul. Sok és bonyolult üzleti folyamattal, több telephellyel jellemezhető vállalatoknál, ahol ennek megfelelően a támogatást nyújtó informatika is bonyolultabb, az összetettebb rendszerfelügyelet felépítése hosszú folyamat. Ilyenkor a külső szakemberekkel végzett kiépítés és a belső - a későbbi üzemeltető - gárda felkészítése általában párhuzamosan folyik. Kétféle technológiai szinttel jellemezhető a felhasználó oldaláról megkívánt szaktudás. A magasabb, a rendszer működési folyamatát és a technológiai háttér ismeretét is elváró rendszeradminisztrátori, valamint a helpdeskszint. Utóbbi a rendszerfelügyelet egy-egy szegmenséhez, például a távmenedzsmenthez kapcsolódik, és rendszerismeretet nem, csupán kliensoldali tudást feltételez. Mivel a helpdesk szintje közvetlen kapcsolatot valósít meg a felhasználók és a rendszer között, s így nagy gyakorlatot és gyors reakcióképességet kíván, érdemes a telepítés során az ide való szakemberek felkészítésére nagyobb gondot fordítani."
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft kijavította az Excel számítási hibát
- Robbanásszerűen nő a digitális univerzum
- Új digitális szupersztráda Ázsia és Európa között
- Jelentős kapacitásbővítés az Interware-nél
- A Yahoo számokkal bizonyítja, hogy alacsony a Microsoft ajánlata
- "Teljesen" vezeték nélküli vállalat
- ELTE: Cisco-díjas oktatási giga-hálózat
- Excel számítási hibát okoz a Microsoft Update
- Adobe szoftverek az új Microsoft Windows Mobile operációs rendszerben
- Gépek vezérlése ipari WLAN technikával
Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben
A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.
A HONOR Magic V3 elsőként kapja meg az AI-alapú MagicOS 9.0 frissítést
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.