Kicsi (volt) a bors

Microsoft SMS

Fekete Gizella, 2000. február 28. 09:49
Kliensoldali eszközeinek felügyeletére alkotta meg a Microsoft az SMS-t (Server Management Service), amellyel - mivel skálázható - tetszőleges méretű hálózat menedzselhető. Előbbi tulajdonsága miatt azonban erősen szűkített funkciójú felügyeleti eszközként emlegeti a konkurencia. Az SMS Windows-integrációjának azonban pozitív oldala is van - véli Dapev Plamen, a Microsoft Magyarország SMS-specialistája.
"Mivel Windows-platformra szakosodott, így ebben a környezetben jobb, megbízhatóbb felügyeletet generál az SMS. Heterogén platformoknál pedig a már meglévő (általában SMS) és az újonnan kiépülő menedzsmentrendszer adatbázisa között ťhidat vernekŤ. De rövidesen tovább javul a kép. Az SMS nyitottá vált, és a legújabb verzióval már más gyártók kliensei is kezelhetők."

"Idehaza a hálózati infrastruktúra két - szerver- és a kliensoldali - részre bontható. A kliensoldali konfigurációs szinten ugyan lehet heterogén, de az operációs rendszerek többsége Windows alapú, így az SMS segítségével könnyen menedzselhetők a kliensoldali komponensek. Szerveroldalon már összetettebb a kép. A tapasztalatok alapján a nagy szerverekhez a hozzájuk fejlesztett komponenseket célszerű használni (Windows-szerverek esetén az SMS-t). Minden felügyeleti szoftverben megvan a szükséges globális funkcionalitás, többnyire szoftvertelepítésben, távmenedzsmentben és leltárkészítésben igényel csak segítséget. A komponensek súlyozása azonban már különböző, s ehhez rugalmasan alkalmazkodva az SMS csak az igényelt funkcióra is konfigurálható. Ez ugyan nem jár árcsökkenéssel, de a rendszer teljesítményét növeli."

"Tapasztalataink szerint idehaza a távmenedzsmentre van komoly igény, s el kell gondolkodnunk az internetes szolgáltatások emelkedő számát látva a felügyelet ez irányú továbbterjesztésén is. Nő a leltárfunkció és lassan-lassan a szoftvertelepítések menedzselése iránti kereslet is. Tavaly, az Y2K kapcsán, különösen a szoftverfrissítéseket és új telepítéseket megkönnyítő szoftverterítő funkció volt a favorit."

"Minden hálózati infrastruktúrához tartozik egy üzemeltetési szabályzat, amelyet - mivel azt ťmanuálisŤ rendszerfelügyeletre találták ki - az SMS bevezetésekor módosítani kell. A bevezetés minőségének fontos meghatározója az elmélet és gyakorlat együttes változása, illetve annak hiánya. Az új eljárások elsajátításának sebessége befolyásolja a megtérülés idejét. Ha ez lassú, a felépülő költséges rendszer nemhogy gyorsan, de soha nem térül meg, sőt - mert távvezérlés helyett mondjuk manuálisan folyik tovább a munka - a költségek megduplázódnak."

"A sikeres telepítéshez szükséges tudás erősen rendszerfüggő. Az SMS sok komponensből áll, de ha csak egyet igényel a felhasználó, például a távfelügyeletet, azzal egy kezdő, kevésbé tapasztalt szakember is elboldogul. Sok és bonyolult üzleti folyamattal, több telephellyel jellemezhető vállalatoknál, ahol ennek megfelelően a támogatást nyújtó informatika is bonyolultabb, az összetettebb rendszerfelügyelet felépítése hosszú folyamat. Ilyenkor a külső szakemberekkel végzett kiépítés és a belső - a későbbi üzemeltető - gárda felkészítése általában párhuzamosan folyik. Kétféle technológiai szinttel jellemezhető a felhasználó oldaláról megkívánt szaktudás. A magasabb, a rendszer működési folyamatát és a technológiai háttér ismeretét is elváró rendszeradminisztrátori, valamint a helpdeskszint. Utóbbi a rendszerfelügyelet egy-egy szegmenséhez, például a távmenedzsmenthez kapcsolódik, és rendszerismeretet nem, csupán kliensoldali tudást feltételez. Mivel a helpdesk szintje közvetlen kapcsolatot valósít meg a felhasználók és a rendszer között, s így nagy gyakorlatot és gyors reakcióképességet kíván, érdemes a telepítés során az ide való szakemberek felkészítésére nagyobb gondot fordítani."

Kulcsszavak: hálózat Microsoft =BO02rf

Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben

A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.

2024. november 24. 18:39

A HONOR Magic V3 elsőként kapja meg az AI-alapú MagicOS 9.0 frissítést

A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója*  először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt. 

2024. november 24. 18:25

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36