Kedvező környezet
Látogatóban a RAD főhadiszállásán
Legalább ilyen sikert könyvelhet el az országban az internet. Egy év eleji felmérés szerint a start-up vállalkozások száma meghaladta az 1500-at, s ezek közül már 700-nak sikerült olyan befektetőt találnia, amelynek köszönhetően a cégek részvényeit a Nasdaqon is jegyzik. Izraelben tehát nemcsak az olajfák, de az IT-ipar is virágzik. Ilyen kedvező körülmények között tevékenykedik a RAD Data Communication, amely 1981-es alapítása óta az ország határain belül a legjelentősebb telekommunikációs eszközgyártóvá és megoldásszállítóvá nőtte ki magát. Persze nemzetközi összehasonlításban sem lehet oka panaszra, hiszen disztribútori hálózatán keresztül öt kontinensen van jelen, és bevételeinek több mint felét Európában, illetve az Egyesült Államokban realizálja. Iparági bontásban szinte mindenhol találhatunk komoly referenciákat. A szállítmányozásban - hogy csak néhány példát említsünk - a RAD termékeit használja az American Airlines, a Boeing, a Dutsche Bundesbahn; az autógyártásban a BMW, a Fiat, a Ford, a Renault; az IT-iparban az IBM, a Motorola, az NCR; a vegyiparban az Exon; a gyógyszeriparban a Bayer, a Johnson & Johnson; a pénzügy területén a Creditanstalt, a JP Morgan, a Merrill Lynch; a telekommunikációs cégek közül az Ericsson, a Nokia, a Siemens; a távközlés területén pedig az AT&T, a Britsh Telecom, a France Telecom, a Telia, no és persze a Matáv.
Központban - nemcsak földrajzilag
A felsorolást záró távközlési cégekkel vissza is kanyarodtunk eredeti témánkhoz, illetve egy kérdéshez, hogy vajon miért maradtak le ezúttal a vendéglistáról az Európa nyugati felén élő újságírók. A választ nem is kell sokáig keresni: a RAD marketingesei, eladásért felelős vezetői tudják, hogy az öreg kontinens közepén, illetve annak keleti szegletében hamarosan felszabadulnak a távközlési monopóliumok. Így nemsokára ebben a régióban is eldördül a startpisztoly, majd megindul az ügyfelek kegyeiért folytatott ádáz versenyfutás. Márpedig ilyen ígéretes piacokról nem szabad távol maradni, ezért a közép-kelet-európai régió mostanság - s nemcsak a RAD részéről - különös bánásmódban részesül. Természetesen a cég felkészülten várja a monopóliumok falainak ledöntését, ugyanakkor azt is jól látja, hogy ebben a régióban az alternatív távközlés, az adatátvitel éppúgy hihetetlen mértékben fejlődik, mint Európa nyugati fertályán. Az alternatív szolgáltatók eszközigényének kielégítése tehát szintén ígéretes falatnak bizonyul, amelyhez a RAD nem csak termékeket, de koncepciót is kidolgozott. "Távközlési hálózatot pénzügyileg optimálisan alulról felfelé érdemes építeni" - mondja Michael Soukonnik regionális igazgató. "A koncepció lényege, hogy a hálózatot fokozatosan, az igények folyamatos figyelésével s azok elemzése után több lépésben kell létrehozni."
A cég nem eladó
Innovatív technológiák és stabil növekedés. Ez mondható el a RAD-ról, amely a kezdetektől fogva az alapítók tulajdonában van, s mint ilyen, kicsit más szemlélettel tör magának utat az üzleti világban. Természetesen az üzleti cél esetükben is a profit maximalizálása, de ugyanakkor más tényezőkre is komolyan odafigyelnek. A RAD munkahelyein, a gyárakban igazán kellemes, már-már családias a légkör. A nyereség kutatásra, fejlesztésre költött hányada szintén szokatlanul magas. De vajon mi lesz akkor, ha az eddigi stratégiai szövetséges Cisco vagy éppen a Siemens - akikkel a RAD számos tendert nyert közösen - úgy látja, hogy megérett a pillanat egy esetleges felvásárlásra. Kérdésünkre a választ Efraim Wachel elnök-vezérigazgató adja meg röviden: "A cég nem eladó!" E havi számunkban a hónap híre éppen egy felvásárlás (ráadásul szintén a távközlés és a telekommunikáció területéről), amelynek összegét még kimondani is nehéz. Márpedig ha a zsebekben ilyen "kimondhatatlan" összegek lapulnak, akkor valószínűleg a RAD tulajdonosai is kaphatnak olyan ajánlatot, hogy meglepetésükben szóhoz sem jutnak.
A RAD-csoport felépítése
A RAD Group 13 egymástól független vállalatból áll, amely a hálózati és telekommunikációs ipar különböző szegmenseire szakosodva van jelen az általa gyártott termékekkel és megoldásokkal. Az egyes vállalatok működését a RAD Group alapítói hangolják össze. Ennek fő irányvonala elsősorban a cégek közötti technológiatranszferben, illetve az egységes marketingpolitikában nyilvánul meg. A 14 vállalat közül jelenleg mindössze három van jelen a Nasdaqon, a többi továbbra is magántulajdonban áll, s mint azt Efraim Wachel elnök-vezérigazgató lapunknak nyilatkozva elmondta, a jövőben sem tervezik a részvénykibocsátást, bár tudják azt is, hogy így sokkal nehezebb érvényesülniük az IT-piacon.
A csoport legjelentősebb tagja az 1981-ben alapított, jelenleg közel 1000 alkalmazottat foglalkoztató RAD Data Communication, amely különböző - alapvetően hozzáférési - megoldásokat, eszközöket biztosít vállalati hálózatokhoz, illetve távközlési szolgáltatók gerinchálózatához. A csoport 1999-es évi árbevételének közel felét, 190 millió dollárt a RAD Data Communication adta, amelynek jelenlegi értékét szakértők 1,2 milliárd dollárra becsülik. A cég termékeinek magyarországi disztribútora a LANeX Kft.
A vállalatcsoport további tagjai alapításuk sorrendjében - zárójelben jelölve a fő tevékenységi kört - a következők: Silicom (PC-cardok, LAN-adapterek), RIT (a fizikai kapcsolat létrehozása, intelligens huzalozási megoldások), RADCOM (WAN-, LAN-, illetve ATM-hálózatok analizálását megvalósító eszközök), RADVISION (videokonferencia), RADVIEW (szoftvertesztelési, -ellenőrzési megoldások), RADGUARD (adatbiztonság), GIGANET (drótnélküli WAN-megoldások, elsősorban mikrohullámú technológiákra alapozva), RADWIN (drótnélküli lokális átvitel), RADWARE (internetszerver-megoldások, illetve internethozzáférés-menedzsment), RADLAN (LAN-hálózati technológiák, intranetek), IP-RAD (IP over Sonet/SDH), RAD-OP (üvegszálas, optikai kommunikációs technológiák), BYNET (rendszerintegrátor, illetve izraeli disztribútor).
A minőség szellemében
Speciális "minőségbiztosítási rendszer" működik Jeruzsálemben, ahol házakat csak megfelelő színű és minőségű alapanyagból szabad építeni. A cél nem más, mint megőrizni a Szentföldet eredeti szépségében. Ám ha a kíváncsiskodó bepillantást nyer a híres "hi-tech dombon" található épületkomplexumok egyikébe-másikába, nagy meglepetésben lesz része. Az itt tanyázó multik kívül ugyanis hagyományőrzők, ám belül a legmodernebb technológiákat alkalmazzák. A RAD jeruzsálemi gyárának esetében is ez a helyzet, hiszen a különböző telekommunikációs eszközöket - routereket, modemeket, PC-kártyákat - robotok szerelik össze, de a minőségre a gyár falain belül is odafigyelnek.
"Ugyan a gyártás során keletkezett selejt, de az ISO 9001-es minőségi tanúsítvány megszerzésért indított közel kétéves projektbe mégsem emiatt vágtunk bele" - árulja el az igazi okot Haim Karshen, a RAD minőségbiztosítási alelnöke. "Egyre több ügyfelünk, illetve leendő partnerünk tette fel a kérdést, hogy rendelkezünk-e valamilyen minőségi tanúsítvánnyal, s mivel az ilyen jellegű megkeresések nemhogy csökkentek volna, de egyre inkább szaporodtak, úgy döntöttünk, belevágunk. Az út persze nehéz volt, és rögökkel teli, hiszen az egész folyamatot külső kényszer szülte, de szerencsére a kezdetektől fogva aktív felsővezetői támogatottságot élvezett."
"A legkomolyabb kihívást a dolgozók meggyőzése jelentette azzal kapcsolatban, hogy az egésznek számukra is van értelme. Lehetőséget biztosítottunk, illetve minden segítséget megadtunk ahhoz, hogy a minőségbiztosítással kapcsolatban képezhessék magukat. Mivel a tanúsítvány megszerzése minden részlegünket - így nem csak a gyártást, hanem például a szállítás, az értékesítés területét is - érintette, megvolt a lehetőség a kiugrásra, amelynek révén számos, a minőségbiztosítás terén jártassá váló dolgozónk került új, magasabb pozícióba. Végül is a selejtes termékek száma jelentősen csökkent, a gyártósorról lekerülő és ellenőrzött termékeink korai meghibásodása pedig gyakorlatilag nem számottevő."
Kapcsolódó cikkek
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
- Az amerikaiak többsége mozdulni sem tud mobiltelefon nélkül
- Az Acer megelőzte a Dellt a noteszgéppiacon
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.