Felezte adattárolási idejét a Google
Régi bölcsesség, hogy az információ hatalom, de legalábbis pénz. A keresőóriás éppen ezért először évekig megőrizte felhasználói keresési tevékenységéről őrzött adatait. Ezek egyszerre igen veszélyes és igen értékes információk. Jól jellemzi ezt a nyomozó hivatalok érdeklődése mellett a leginkább az MTV-ről ismert Viacommal folyó per is, ahol a Google tulajdonába került YouTube felhasználók adatait szeretnék kikérni. Az ehhez analóg helyzet a keresések terén szinte mindig ugyanazzal a lehetőséggel csábít, az adatok birtokában az eddigieknél jóval kevésbé tömeges, rendkívül olcsó és sokkal hatékonyabb reklámkampányok ígéretével.
Képzeljük csak el, hogy valaki beírja egy termékcsalád nevét, jellemzőit a keresőbe, és máris pontosan célzott termékértékesítési kampánnyal kereshető meg. Az ügyből érthető módon hosszú évek óta húzódó vita lett, és a többéves adatmegőrzési ablakot a Google tavaly önként 24-ről 18 hónapra csökkentette. Ez azonban még mindig másfél év, így az Európai Unió szervei korántsem voltak elégedettek. Elemzők szerint éppen az ilyen kérdésekben az USA szerveinél jóval határozottabban fellépő EU nyomására most további csökkentés történt, 9 hónapra felezték a kérdéses időszakot. Azonban ennek ellenére további kérdések merülnek fel, mivel nem világos a tárolt adatok IP-címtől függetlenítő eljárása, a korábbi néhány bites véletlenszerű adatmódosítás megnehezítette az egyéni felhasználók pontos visszakövetését, most azonban más, ennél remélhetőleg komolyabb megoldást készülnek alkalmazni.
Kapcsolódó cikkek
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- Fittyet hány a Google a magánélet sérthetetlenségére
- Személyes profiljaik újbóli beállítását kérik a Buzz használóitól
- Nem sérti a márkanévhez fűződő jogokat a Google AdWords
- Felszámolta kínai keresőjét a Google
- Peking politikai aktivitással vádolja a Google-t
- Szinte biztos a Google távozása Kínából
- Kína is megfenyegette a Google-t
- Google-al szembeni panaszokat vizsgál az EU
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.