Obamát az adatbázisa viheti sikerre

forrás Prim Online, 2008. szeptember 14. 16:52

Barack Obama stábja mesterien használja a fogyasztók kegyeiért küzdő marketing- és reklámipar leghatékonyabb eszközeit. Az amerikai elnökválasztási kampányban is bevetett fejlesztések segítségével, mint az SPSS prediktív analitikai szoftvere, a korábbinál sokkal költséghatékonyabban és pontosabban képes a kampánycsapat meghatározni, elérni és pozitívan befolyásolni a célcsoportot.

A bizonytalanok megnyerése

Ha szeretnénk belépni Barack Obama honlapjára, annak ára van: az idilli családi fotó alatti két mező kitöltése, e-mail-címünk és irányítószámunk megadása.



Ezután a rendszer figyelmeztet, ha hibásnak véli az adatokat, és további információkat gyűjt be mindenkitől, aki csak egy picit is érdeklődik Barack Obama iránt. És ez még csak a jéghegy csúcsa. Az informatika egyre hatékonyabb eszközöket ad a szakemberek kezébe. Az adatbázisok létrehozása és kezelése mellett óriási szerepet kaptak a prediktív analitikai, azaz előrejelző, elemző szoftverek is, melyek mára a fogyasztói célcsoport-meghatározás klasszikus elemévé váltak - a mosóporgyártóktól kezdve a bankszektoron és az autóiparon keresztül a politikáig.

Választó vagy vásárló, termék vagy politikus - a rendszer szempontjából irreleváns a szereplők státusza, míg a cél ugyanaz: a bizonytalanok megnyerése. A politikai kampányok ugyanis egy szempontból a világon mindenütt egyformák: a bizonytalan választók aránya mindig kiugróan magas. Elég, ha csak szűkebb pátriánkra gondolunk, hiszen itthon a bizonytalan szavazók aránya - bármilyen témában folyik a politikai közvélemény-kutatás - mintegy 35-40 százalékra tehető.

A biztos szavazók szándékainak megszilárdítása mellett tehát a politikai kampányok sikerének záloga a bizonytalanok elérése, motivációik megismerése és a kampány által megkívánt irányba terelése.

„Előre látható volt, hogy az üzleti életben sikeres klasszikus marketingstratégiákhoz hasonlóan előbb-utóbb a szofisztikált, hatalmas adatbázisokkal operáló szoftvereket is bevetik a politikai küzdelemben” – hangsúlyozza Körmendi György, az SPSS Hungary ügyvezető igazgatója. „A politikai fogyasztók, vagyis a szavazók kegyeit nyilván sikeresebben nyeri el az, aki pontosan meg tudja határozni a célcsoportot és a puszta adatokat prediktív elemzéssel a maga céljaira tudja fordítani” – teszi hozzá a szakember.

Kulcsszavak: politika marketing

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01