Három új Microsoft kutatóközpont Európában
A központok Párizs mellett, Londonban és Münchenben fognak létesülni, jelentette be Steven A. Ballmer vezérigazgató. A redmondi szoftveróriás minden bizonnyal a technológiában élenjáró Google példáján buzdult fel, amelynek egy meglehetősen nagy kutatási létesítménye üzemel Zürichben, de a Yahoo is készül egy központ felépítésére Grenoble-ban.
A Microsoft Windows Live Search keresőjére rá is fér némi piacerősítés az öreg kontinensen, itt ugyanis alig egy százalékon áll, miközben a Google abszolút első a maga közel 80 százalékával. Ballmer elmondása szerint az egyelőre meg nem nevezett összegért épülő európai kutatóközpontokban elsősorban speciális, például videókereső technológiák fejlesztésén fognak dolgozni.
Az Európai Unió eközben helyi fejlesztésű keresőprojekteket is támogat; ilyen például a francia Quaero vagy a német Theseus. A tét nem csekély: az eMarketer piackutató cég becslése szerint az idén összesen 28,3 milliárd dollárt fognak költeni internetes keresési találatokhoz kapcsolódó reklámokra.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- 4 ezer munkahelyet létesít a Microsoft
- A Microsoft profitja a vártnál kisebb mértékben csökkent
- Márkaboltot nyit Amerikában a Microsoft
- A Microsoft eladja a Razorfisht
- Harmadával csökkent a Microsoft profitja
- Microsoft: vártnál nagyobb negyedéves bevételcsökkenés
- Tovább növeli piaci részesedését a Microsoft
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.