14 magyar vállalat a Technology Fast 500-ban
A Deloitte Technology Fast 500 EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióra vonatkozó teljes rangsora ma a térség 23 országára kiterjedően, az állami és a magánszektor olyan technológiai cégeit rangsorolja, amelyek működésük első évében legalább 50.000 eurós árbevételt realizáltak. Az idei Fast 500-as listán 14 magyar cég is szerepel, közülük kettőnek sikerült a legjobb száz közé is bekerülnie. Az üzleti informatikai alkalmazások integrációjával foglalkozó Alerant Informatikai Zrt., legjobb magyar helyezettként az ötszázas lista 27. helyén végzett, az elmúlt öt év alatt elért 3677 százalékos árbevétel-növekedésével. Az ügyfélhívó-rendszerek és információs terminálok gyártásával, kereskedelmével és üzemeltetésével foglalkozó, az elmúlt öt év során 2233 százalékos árbevétel-növekedést elérő Onlinet Kft. pedig 63. lett a térség leggyorsabban fejlődő technológiai cégeinek rangsorában. Az ötszázas listában idén 14 magyar cég szerepel, ami a közép-európai régiót tekintve vezető pozíció. Hazánk a Fast 500 rangsorba bekerült cégek számát tekintve ezzel Csehországot (11 cég) és Lengyelországot (8 cég) is megelőzte.
Az idei rangsor alapján megállapítható, hogy a vállalkozások öt év átlagában mért árbevétel-növekedése 1 297 százalék volt. Az idei Fast 500 rangsor felállítása során egyértelműen megmutatkozott, hogy a világméretű gazdasági megrendülés ellenére erős a gazdaságba vetett bizalom. Egy, a Fast 500 listán szereplő vállalkozások ügyvezetői körében végzett felmérés alapján idén a rangsorolt cégek ügyvezetőinek 58 százaléka biztos volt abban, hogy vállalataik az elkövetkezendő két évben ugyanilyen arányú növekedést fognak produkálni. Idén Franciaország tudja felmutatni a legtöbb, listán szereplő vállalkozást, az 500-ból ugyanis 75 vállalat francia. Franciaországot szorosan követi az Egyesült Királyság 69 céggel, ami egyben azt is jelenti, hogy a két ország tavaly óta helyet cserélt a listán. Figyelemre méltó azonban, hogy az Egyesült Királyság cégei közül kettő is bekerült a legjobb öt közé - az első illetve a harmadik helyen.
A Fast 500-as rangsor alapján egyértelműen látszik, hogy továbbra is meggyőző a szoftverpiac fölénye, ugyanis az 500 cégből 197 ebben az iparágban tevékenykedik. Ezt az Internet/Média kategória követi 98 résztvevővel, majd a Telekom/Hálózat csoport 64 képviselője következik. Megállapítható továbbá, hogy a környezet egyre fontosabb szerepet játszik az EMEA régió vállalatainak a működésében. A legfontosabb törekvések között a vizsgált vállalkozások körében a hulladékmennyiség-csökkentés szerepelt az első helyen, 21 százalékkal. Ugyanakkor a válaszadók 19 százaléka nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem foglalkozik környezeti kérdésekkel. Ez ellentétben áll az Ázsia-Csendes óceáni térség adataival, ahol csak 12 százalék állította, hogy még nem vezettek be a környezet védelmét szolgáló programokat.
A Deloitte Technology Fast 500 EMEA lista némi csökkenést mutat az átlagos növekedési ütemben az elmúlt évhez képest: 2008-ban az ötszázas lista 1 297 százalékkal növekedett, szemben a tavalyi év rekordszintű, 1 443 százalékos növekedésével, bár az idei teljesítmény is figyelemre méltó, ha tekintetbe vesszük a globális gazdasági tendenciákat.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Spórolhat a Szoftverbörzén
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.