Szent László Kórház: informatikával támogatott gyógyítás és gyógyulás
Korlátlan Lehetőségek programja keretében a Microsoft 2008 augusztusában indította útjára a kórházakban a gyermekosztályok digitalizálását célzó programját. A kezdeményezés célja, hogy a cég olyan kórházi osztályok munkáját segítse az informatikai megoldások által, ahol életet veszélyeztető betegségben szenvedő 3-18 év közötti gyermekeket kezelnek, gyógyítanak.
Az informatikával támogatott gyógyítás és gyógyulás a transzplantációs osztály speciális követelményei miatt kiemelt szerepet kap, így a mostani program jól példázza az innovatív megoldásokban rejlő széles körű felhasználási lehetőségeket.
Korlátlan Lehetőségek programja keretében a Microsoft az Intellel karöltve Intel Classmate PC-ket és szoftvereket adományozott a Szent László Kórház Csontvelő Transzplantációs és Hematológiai Osztályán dolgozó orvosok által létrehozott Őssejt Alapítványnak.
A hosszú kórházi kezelés, az ezzel járó félelem, bizonytalanság és bezártság mindenkit megvisel, különösen a gyerekeket. A kórházakban működő kórházpedagógus program ezért kiemelt fontossággal bír a tartós kórházi kezelés alatt álló gyerekek tanulási, sőt gyógyulási esélyeinek javításában.
A mostani felajánlásnak köszönhetően az osztályon kezelt gyermekek elszigetelt környezetükben is folytathatják tanulmányaikat, és az interneten keresztül kapcsolatban maradhatnak osztálytársaikkal, barátaikkal. Emellett a Microsoft alkalmazásai az elektronikus láz- és kórlapok menedzselésén és archiválásán, illetve a gyógyítással kapcsolatos információ megosztásán keresztül az orvosok munkáját, a gyógyítás folyamatát is hatékonyabbá teszik.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.