25 év után nem lesz több Macworld
Az elemzőket is teljesen meglepő lépéssel az Apple bejelentette, hogy az évek óta megszokott Macworld eseménysorozat utolsó alkalommal 2009 elején kerül megrendezésre. A döntés mögötti elképzelések meglehetősen homályosak. Az Apple próbálja elbagatellizálni az ügyet, kijelentve, hogy minden héten 3,5 millió ember fordul meg kihelyezett értékesítési pontjain, és az ilyen expók csak apró részét képezik a vállalat vásárlókkal folytatott kommunikációjának. Az elemzők azonban azonnal rámutattak, hogy a Macworld a vállalat termékbevezetési stratégiájának alapja volt. Az ilyen alkalmakkor a cég első embere, Steve Jobs személyesen tartott bemutatókat, bejelentve a már aznaptól kapható új modelleket, legyen szó eddig nem is létező termékkategóriákról, vagy egy egyszerű iPod, Macintosh termékfrissítésről. A megszüntetés korántsem olyan egyszerű lépés, mint ahogy elsőre tűnik, az ilyenkor feltűnő mintegy 500 kisebb külső fejlesztőcéget leszámítva is ezek voltak a legfontosabb események az Apple életében.
Felmerül a kérdés, milyen okok állhatnak a háttérben. A válasz vélhetően az, hogy az Apple nagykorúságával, az iPod népszerűségével, az Intel processzoraira történő átállással, és az iPhone bevezetésével a cég nagykorúvá érett, és mai pozíciójához nem illik a meglehetősen ritkán megtartott Macworld. Az esemény ugyan kitűnő alkalom arra, hogy a figyelmet több új termékre összpontosítsák egy időben, ám ugyanakkor hátrányt is jelent. A vásárlók sokszor biztosak lehettek abban, hogy a következő expóig nem jelenik meg igazi újdonság és modellfrissítés, és ez megkötötte a marketingesek kezét, és a forgalmat is befolyásolta. Sokan kivártak a Macworld előtti hónapban vásárlásaikkal egy árcsökkentésben, új modellekben bízva. Az Apple vélhetően most ezt a béklyót veti le magáról.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- A vártnál sokkal jobb eredményt ért el az Apple az első negyedévben
- Minden idők legmagasabb bevétele és nyeresége az Apple-nél
- Rivális online zenei szolgáltatót vásárolt az Apple
- Az iPhone megóvta a válságtól az Apple-t
- Folytatódik az Apple logo mániája
- Apple esemény szeptember 7-én iTablet nélkül
- Az Apple 15 százalékkal növelte profitját
- Egyre gyengébben teljesít az Apple és a Dell, az Acer viszont megtáltosodott
- Jobs a WWDC-n térhet vissza az Apple élére
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.