Az Apple győzelme nem feltételezi ugyanakkor a Microsoft vereségét is
25 éve fejleszt Mac-re a Microsoft
![](/download/viewattach/70938/1/0/applemic.jpg)
Habár a felek egymás ádáz ellenségei a piacon, egyes területeken mégis kénytelenek együttműködni, hiszen az üzleti érdekek ezt megkövetelik. A szoftveróriás 1984-ben adta ki a Word 1.0 Macintosh rendszereken is üzemelő verzióját, s ezzel megalapozták a két cég máig tartó kapcsolatát. Egy évvel később megjelent az Excel Mac-változata is, 1987-ben pedig már a PowerPoint 1.0-át is fel lehetett telepíteni az Apple gépekre. 1997-ben komoly döntést hozott a Microsoft, a vállalat megalapította a Macintosh Business Unite részleget, ahol tovább folyt a konkurens operációs rendszerre történő alkalmazásoptimalizálás. Habár az említett részleg a redmondi konszern tulajdonába tartozik, a Cupertino-i Apple-székhely geográfiai közelsége miatt olyan, mintha a rivális egyik fejlesztőközpontja volna. Mivel a Mac-felhasználók tábora mindig is fontos célcsoportnak számított, így a szoftveróriás anyagilag is támogatta a konkurens céget, a Microsoft 150 millió dollár értékben vásárolt Apple-részvényeket.
A vállalatok partnersége azonban kiváltotta a Mac-rajongók nemtetszését. Steve Jobs az együttműködést ezekkel a szavakkal magyarázta: "Az Apple győzelme nem feltételezi ugyanakkor a Microsoft vereségét is".
Kapcsolódó cikkek
- Fontos frissítések Windows rendszerekhez
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Két kritikus frissítés a Microsoft májusi csomagjában
- A vártnál sokkal jobb eredményt ért el az Apple az első negyedévben
- AMD proceszorok használatát tervezi az Apple
- A Microsoft beindította Fix It javítószolgáltatását
- 5 kritikus Windows javítás az áprilisi frissítőcsomagban
- Megújult az Apple MacBook Pro terméksorozata
- Három hónap múlva végleg véget ér a Windows 2000 támogatása
- Újabb veszélyes Java sebezhetőség a Windows-on
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában
Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat.