A végén csattan az ostor
Internetezés állampolgári jogon...
A halvány utalások már megkezdődtek a második vonal előadásain is, elsőként Josef Brauner, az online üzemeltetés és szerviz irányítója beszélt a Deutsche Telekomról mint "lokomotívról". Tőle hallottuk, hogy a több mint 4 milliós T-Online-ügyfélkör havonta kettőszázezerrel nő, s hogy ma már nem az információs társadalom megvalósítása a cél (az már itt van), hanem a dialógustársadalomé. Brauner szerint a DT ebbe az össznépi dialógusba nem csak az aktív üzletembereket, hanem a társadalom minden rétegét be szeretné vonni, s ezért kezdett külön akciókba a nőkért, az idősekért és a diákokért.
A diákság, vagyis a "német Sulinet" külön téma,s bizony csak most, Berlinben éreztük igazán, hogy mekkora bűnt követett el az oktatási kormányzat, amikor nem folytatta teljes elánnal a nálunk valóban úttörőjelleggel elindított Sulinet programot. Jelenleg Németországban 13 ezer iskola van a hálón, ami a lakosság számához viszonyítva alig több mint az 1300 magyar középiskola, s bizony, ha nem állt volna le a program két esztendeje, jóval előrébb tarthatnánk. A Sulinet ugyanakkor Németországban nem merül ki az online kapcsolat létrehozásában, számon tartják azt is, hogy a 3-4. osztályosok esetében napi 45-60 perc jut a tantervben arra, hogy a gyerekek valóban a gép előtt üljenek. Brauner előadásában beszélt arról is, hogy Sommer tárgyalásokat kezdett az oktatásért felelős miniszter aszszonnyal a program kiszélesítéséről, de a részletekbe nem ment bele; jelezte, hogy ezzel kapcsolatban meg kell várni a hétvégi székházavatót, a vezérigazgatói beszédet, elvégre a minden jó, ha a vége jó elv alapján ezúttal tényleg a végére hagyták a csemegét.
Mielőtt az Internationale Presse Kolloquium elejéről átugranánk a végére, illő, hogy a tudósító is betartsa a kronológiát, s előbb beszámoljunk a nemzetközi sajtótájékoztató bejelentéséről. Az itt elhangzott varázsszavak közül az e-commerce-t már említettük, de ez nem elég, a T-Mobil és a T-Online vegyesvállalata még egy betűszót rajzolt a horizontra: ez a MAP, vagyis a Multiple Access Portal.
A MAP, amely nyilván nem véletlenül utal a tájékozódás legalapvetőbb eszközére, a térképre, egy olyan portálsite lesz, amely helytől, időtől, végberendezéstől független, személyre szabott információval szolgál ki mindenkit. A MAP-on beállított profilunk nemcsak a leveleink, faxaink lehívását teszi lehetővé, hanem a személyes adatbankunkhoz történő hozzáférést is, akár egy mobiltelefonon keresztül. Ráadásul a szükséges adatok letöltése után jegyet rendelhetünk a "Macskákra", vagy asztalt foglalhatunk valamelyik étteremben.
A sajtótájékoztatón hangsúlyozták, hogy a MAP jóval több, mint a WAP, az utóbbi csupán a technológiát szolgáltatja ahhoz az építéshez, amelyet a T-Online és a T-Mobil leányvállalata most kezd. A MAP nem csupán helytől és időtől, hanem ettől a technológiától is független, hiszen a holnap ezen a téren is jelentős változásokat hoz. Június végén Bonnban már tesztelhető az új GPRS (General Packet Radio Service) szabvány, a maga 50 000 bps sebességével. Ráadásul ez sem a végállomás, hiszen a végcél az UMTS (Universal Mobile Telecommunications System), amely másodpercenként akár két megabit átvitelét is lehetővé teszi. Gondoljunk bele, ez a jelenleginél kétszázszor gyorsabb adatátvitel, ráadásul az UMTS intelligens rendszer, automatikusan felismeri, hogy az adott alkalmazás milyen sávszélességet igényel. Ez egyben azt is jelenti, hogy legkésőbb 2003-ra megvalósulhat a teljes World Wide Web-hozzáférés egy mobiltelefonon keresztül, akár RealVideo-letöltéssel vagy bármilyen multimédia-alkalmazással.
Az új MAP kiépítésében a két testvérvállalat számít arra a 400 tartalomszolgáltatóra, amely már ma is partner. A piac, amelybe az új cég belép, egyelőre szerény, de a forgalom várható évi növekedése százalékban kifejezve háromjegyű. Az m-commerce nagyságrendje 2003-ra Európában elérheti a 20-30 milliárd márkát, és ennek a piacnak tekintélyes részét szeretné uralni az új vállalkozás által tervezett európai m-commerce portál.
A DT - egyelőre az e-commerce-hez - már most elkezdte gyűjteni az ügyfélkört, olyan áron kínálja a T-Markt professzionális eladóterét, amely még forintra átszámolva is elképesztő: nem egészen húsz márkáért (2600 forint) bárkinek lehet üzlete a weben.
Az elképesztő árak jó átkötést teremtenek a pénteki székházavatón elhangzottakhoz, február 11-e nemcsak az új székház avatásának napja, hanem a mozdony elindításának pillanata is. Ekkorra előkerült Ron Sommer is, aki a "Deutschl@nd geht on-line" szlogen jegyében fantasztikus dolgokat ígért a jelen lévő kancellárnak.
Például azt, hogy 2001 végéig minden egyes iskola számára megteremtik az internet-hozzáférést. Tehát nem csak a közép-, hanem az általános iskoláknak is: összességében 40 ezer oktatási intézménynek. A Deutsche Telekom ehhez kiépíti az ingyenes ISDN-kapcsolatot, és adja az ingyenes T-Online-hozzáférést, minden iskola díjmentesen létesíthet honlapot, és adhat diákjainak, tanárainak ingyenes e-mail címet. A T-Online portálon belül az oktatási minisztériummal közösen kiépítik az önálló oktatási portált.
A diákok az iskola mellett otthon is nagy kedvezménnyel vehetik igénybe házi feladataikhoz az internetet, az ősztől tervezett kedvezmény azt jelenti, hogy napi egymárkás átalánydíjért délután kettőtől hatig övék a virtuális világ. Bizonyára tudatos, hogy ez a kedvezmény nem éjszakára szól: a tanulók ne menjenek kialvatlanul másnapi óráikra.
Még az első félévre ígéri a Deutsche Telekom azt az átalánydíjat, amely nem csak a T-Online használatát, hanem a telefonköltségeket is magában foglalja. Az ígéretek szerint ennek havidíja nem éri el a száz márkát, vagyis a 13 ezer forintot!
Ha valakinek ez sok, ott a vasárnapi ISDN-tarifa, amely - ha lehet - még tovább fokozza elképedésünket. A havi ISDN-alapdíjat 5 márkával megfejelve a német állampolgárok megrendelhetik a T-ISDN-XXL csomagot, amely mind az internetezéshez, mind a telefonáláshoz a vasárnap teljes időtartamára ingyenessé teszi az ISDN-telefont. Annyit beszélhetünk, szörfözhetünk ezért az 5 márkáért, amennyit csak bírunk... Pontosabban nem mi, hanem a németek...
Ugyancsak az ISDN-csomagot lehet majd megfejelni 10 márkával azoknak, akik állandó internet-hozzáférést szeretnének. Ez az ISDN úgynevezett D csatornáján teremt állandó összeköttetést, vagyis azoknak ideális, akik mondjuk a leveleiket szeretnék folyamatosan letölteni. Az év folyamán bevezetendő csomag neve ISDN @ctive. A D csatorna állandó aktivitása mellett természetesen egy nagy kép vagy videó letöltésénél fel lehet éleszteni a két széles sávú B csatornát is, ám ezért külön kell fizetni, a 10 márkás átalányban csak a D csatorna folyamatos üzeme van benne.
A szövetségi kancellár jelenléte az eseményen jelzi, hogy Németország új internetpolitikája, a "Deutschland geht on-line" nem egy távközlési, mobil-, illetve online szolgáltató egyéni akciója, hanem kormányprogram. Európa gazdasági nagyhatalma felismerte, hogy az új gazdaságban csak az harcolhat ki magának kulcspozíciókat, aki nem sopánkodik azon, hogy Amerika mennyivel előzi meg Európát, hanem befűt a mozdonyba, és elindul Amerika után.
A Matáv egyik meghatározó tulajdonosa a Deutsche Telekom; a legnagyobb internetszolgáltató és a piacvezető mobilszolgáltató esetében ugyancsak hasonlóak az érdekviszonyok, mint Németországban, vagyis elvben semmi sem zárja ki, hogy nálunk is bekövetkezzenek hasonló lépések... Ha saját mozdonyra nem futja, legalább kössünk egy vagont a német szerelvény mögé...
Kapcsolódó cikkek
- S&P: negatív figyelőlistán a Deutsche Telekom
- A DT 20 százalékot szerez az OTE görög távközlési cégben
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
Engedd szabadjára a kreativitásod és találd meg az egyensúlyt a TCL emberközpontú technológiájával
Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
A TCL NXTPAPER megváltoztatja, ahogyan olvasunk, írunk és alkotunk
Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.
Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot
A 2024/2025-ös tanévtől a mateking teljesen ingyenessé tette a tanórai használatot az általános és középiskolákban dolgozó matematikatanárok számára. Eddig a hazai iskolák közel hetede csatlakozott, és csaknem 6000 tanár kapott már hozzáférést az oktató platformhoz, amely a hagyományos tantermi tanítást kiegészítve nyújt izgalmas, innovatív oktatási megoldásokat.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.