Ügyfélkapu: pontosítani kell az eljárásrendeket - Összeomlott a munkaügyi informatikai rendszer?
A kormányzati portál elmúlt időszakban történt hibái emberi mulasztásra vezethetők vissza, de ezek a személyi hibák úgy jöhettek létre, hogy olyan körülmények között kell tesztelni a változásokat, amelyek nagyon jelentős kockázatokat hordoznak - közölte Baja Ferenc az Országgyűlés e-Befogadásügyi eseti bizottságának, valamint a gazdasági és informatikai bizottság informatikai és távközlési albizottságának együttes ülésén.
Mint mondta, a nagy központi rendszereket úgynevezett tükröztetett struktúrában építik fel ott, ahol erre elegendő forrás van. Jövő év januártól így lesz az új Ügyfélkapu esetében is, a központi rendszer teljes egészében tükröztetett verzióban működik majd.
Az Ügyfélkapu működésében bekövetkezett hibák miatt kért vizsgálat részletes jelentése csütörtöktől tekinthető meg az ekk.gov.hu oldalon - jegyezte meg.
Dedinszky Ferenc, a kormányzat informatikai biztonsági felügyelője elmondta, három esemény következett be gyorsan egymás után.
Január 19-én az OEP rendszerében a biztosítotti jogviszony igen jelentős számú hiányát jelezte a rendszer. Ez annak volt köszönhető, hogy korábban módosítottak egy programot, amely, ha egy munkáltatónál egy hibásan bejelentett adatot talált, akkor a továbbiakban ellenőrizte az összes bejelentését. A program egy nyugdíjas esetében is ilyen hibát észlelt és ennek következtében egy többmilliós adatbázist kezdett el vizsgálni. A program ennek egy részével végzett a hétfő reggeli "élesbe állásig", és ezért a rendszer az összes, még vizsgálandó személynél jogviszony hiányt jelzett.
Mint közölte, január 20-án a központi rendszernél történt hiba, itt egy úgynevezett "felugró ablak" nem jelent meg a könyvelő cégek által használt alkalmazás során, szintén egy programmódosítás miatt. Február 7-én konfigurációs paramétereket módosítottak, és nem végezték el a tesztelést, ezért azonosítás-keveredés lépett fel.
Néhol a használhatatlanságig lelassult, máshol pedig összeomlott az Állami Foglalkoztatási Szolgálat januárban indult integrált rendszere. Emiatt a munkaügyi központokban a szokásosnál is lassabban, többórás várakozással folyik az ügyintézés - írja mai számában a Magyar Nemzet.
Kapcsolódó cikkek
- Hét regionális központja lesz az e-önkormányzati szolgáltatásoknak
- Elrendelte a kormány az NDK megvalósítását
- Cél a hatékony és ügyfélbarát közigazgatási szolgáltatás
- Sikeres e-kormányzat, problémás e-gazdaság, aggasztó jelek az e-demokráciában
- A kormány benyújtotta az elektronikus anyakönyv létrehozását célzó törvényjavaslatot
- Másfél milliárd forint régiónként az e-közigazgatás fejlesztésére
- Készül az "Ügyfélkapu 2"
- Elektronikus kézbesítés: a pártok egyetértenek a szükségességében, a megvalósításról még vitáznak
- Ügyfélkapu: lemondott az üzemeltető cég vezérigazgatója
- Pályázati felhívás - E-közigazgatási Díj
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.