A gazdasági válság árnyékában zajlott a CeBIT
A rendezők szerint az öt nap alatt kereken 400 ezer látogató kereste fel az immár hagyományos információtechnológiai és telekommunikációs vásárt, azaz pontosan 20 százalékkal kevesebben, mint tavaly.
De a tavalyi évhez képest 25 százalékkal esett vissza a kiállítók száma is, idén mintegy 4300 kiállító volt jelen az elmúlt évi vásár 6000 résztvevőjével szemben. Mindenekelőtt az ázsiai országok korábban hagyományos kiállítói közül maradtak többen távol, de ugyancsak takarékossági okokból "megnőtt a hiányzás" az Egyesült Államokból, Kanadából és az európai országokból is.
Mindennek ellenére a rendezők sikeres vásárról beszéltek, kiemelve, hogy a legfejlettebb technológiák iparát az elmúlt hónapok válsága mégis kevésbé sújtotta, mint például az autóipart vagy a gépgyártást.
Az idei CeBIT középpontjában a mobilinternet, továbbá az úgynevezett környezetbarát információs technológia állt, amely egyebek között arra hivatott, hogy csökkentse az energiafogyasztást szinte valamennyi gazdasági ágazatban. Ennek megfelelően a CeBIT fő profilja ezúttal is az úgynevezett "zöld IT" volt.
A mobilinternet, illetve világhálóhoz való minél gyorsabb hozzájutást segítő eszközök bemutatkozásának keretében az egyik legfőbb szenzáció az Asus cég által bemutatott duálképernyős laptop volt. Ennek lényege a kettős képernyő, azaz a hagyományos mellett az irányítást végző eszközök is egy érintőképernyőre kerültek.
Szakértők szerint az idei CeBIT mindenekelőtt a szakma kiállítása volt, s a vásár üzleti jellegén a rendezők a jövő évben sem kívánnak változtatni. Ugyanakkor költségcsökkentés céljából döntés született arról, hogy a kiállítás időtartamát 2010-től egy nappal lerövidítik, s az vasárnap helyett már szombaton véget ér.
Kapcsolódó cikkek
- CeBIT 2010 - 3,7 százalékkal több látogató
- CeBIT 2010 - Háromdimenziós képmegjelenítés: túl sok a lehetőség
- CeBIT 2010: Első Sapphire netbook Atom N450 CPU-val
- CeBIT 2010: Két új Asus minden egyben PC
- Informatikai tudáshiány elé néz Európa
- Prémium kategóriás készülékekre fejleszt a Nav N Go
- CeBIT: három új játék-noteszgépet mutatott be az MSI
- "Európai e-Kiválóság Díj 2010" magyar győztesei a CeBIT kiállításon
- Házakat is törölhetnek a Google utcanézegető német változatában
- 2005 óta felére csökkent a számítógépek ára Németországban
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.