Költségcsökkentés, költséghatékonyság-növelés Cognos megoldásokkal
Több mint 60 résztvevővel második Cognos konferenciáját rendezte meg március 10-én, Budapesten az IBM Magyarország.
A Cognos Cut Cost elnevezésű konferencia egyrészt az üzleti intelligencia, tervező- és kontrolling szoftver megoldásairól ismert, kanadai alapítású, ám az IBM tulajdonában álló céggel kapcsolatos aktuális információkkal foglalkozott. Másrészt arra fókuszált, hogy a megváltozott a piaci környezet, a folyamatosan változó gazdasági feltételek és a jövő sok bizonytalansága között felértékelődik az információk értéke, a trendek monitorozása, az összefüggések feltárása, a piaci várakozások több verziójú modellezése, és az újratervezési és előrejelzési ciklusok lerövidítése. Az előadók többsége arról szólt, hogyan lehet költséghatékonyabban működni, a bevételeket minél jobban megtartani, az árfolyam-ingadozások hatásait kezelni, illetve arról: a megalapozott információn alapuló döntéshozatal most kritikus a vállalatok és szervezetek számára.
A rendezvény házigazdája, Somfai Zoltán, az IBM Magyarország Cognos márkamenedzsere kérdéseimre elmondta a következőket:
- a magyarországi Cognos-felhasználók száma 300 körül van; a hazai vállalati Cognos alkalmazások (Cognos 8, Cognos Planning stb.) közül kiemelhető néhány új a közepes és nagy cégeknél; ezek: Raiffeisen Bank, OTP, Egis, MÁV, Generali Biztosító;
- a költséghatékonyságra jellemző, hogy 3-6 hónapos bevezetési idővel a megtérülés 9-12 hónap;
- 50 fő alatti cégek "nem szorulnak rá" a Cognos termékek használatára, a legújabb Cognos 8 változat inkább a nagyvállalati szektorban terjed, illetve oda van pozícionálva;
- rugalmassága olyan, hogy a multinacionális nagyvállalatok helyi vállalatai gond nélkül alkalmazhatják a Cognos termékeit, akkor is, ha az anyavállalat más cég szoftvertermékét használja;
- egy példa: 20 felhasználós, 10 millió forint bekerülési értékű Cognos (kis)kontrolling rendszer ára egy éven belül megtérül, évi 5 százalékos javulást okozva a fontosabb vállalati mutatókban.
Somfai nagy vonalakban említést tett az IBM 2008. évi (tegnap nyilvánosságra került) kitűnő globális pénzügyi eredményeiről. Ezek szerint az árbevétel 100 milliárd dollár fölött volt, az előző év eredményeihez mérten az adózás előtti eredmény 15, a profitmargin 17, az EPS részvényhozam 24 százalékkal növekedett. A szakember kiemelte, hogy a Kék Óriás múlt évi profitjának 90 százaléka szoftver és szolgáltatások értékesítéséből származott.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- Virtuális workshop a szuperportálról
- IBM X5 szerverek: jelentős memóriabővítés új hardver nélkül
- IBM POWER7: versenytárs nélkül
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- 100 GHz-es graféncsip az IBM-től
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Vállalati szuperportál otthoni munkára
- Az IBM zürichi kutatólaboratóriuma ismét "kiváló elméket" keres
- Első alkalommal: Cognos konferenciát tart Budapesten az IBM
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Csökken a magyar vállalkozások száma, a MI pedig alig várja, hogy ezen lendítsen
Csökken a magyar vállalkozások száma, azaz a megszűnések és felszámolások meghaladják az újonnan alapított cégek számát, amelyek hátterében a nem elég körültekintő üzleti tervezés, vagy akár a nem hatékony munkafolyamatok állhatnak – derül ki a Billingo, az egyik leggyakrabban használt, online számlázóprogramot fejlesztő hazai cég összefoglalójából.
Különleges naperőmű kezdte el működését Környén
Egyre több magyarországi iparvállalat tesz komoly lépéseket, hogy zöldebbé tegye energiafogyasztását. Számukra azonban kihívást okozhat, hogy az időjárásfüggő naperőműveket hogyan integrálják költséghatékonyan rendszereikbe.
1 millió eurós befektetést kapott egy magyar fenntarthatósági startup
Jelentős összegű befektetést kapott a denxpert EHS&S software nevű magyar startup, amely környezet- és munkavédelmi, illetve fenntarthatósági adatok gyűjtésében, kezelésében és auditbiztos reportolásában segíti a vállalatokat. A régióban piacvezető cég skálázásra és nemzetközi terjeszkedésre használja majd az Óbuda Uni Venture Capital (ÓUVC) és a Sofia Angel Ventures (SAV) közös befektetését.
K&H: példaszerű szövetség a mesterséges intelligencia-fejlesztés terén
A természetes emberi beszéd működésének alaposabb megértését célozza az a kutatási együttműködési megállapodás, amelyet a Szegedi Tudományegyetem és a K&H Csoport képviselői írtak alá. A kutatási együttműködés célja a természetes nyelvi megértés finomítása és integrációja olyan, minden K&H-ügyfél számára elérhető digitális asszisztens számára, amelynek a működése mesterséges intelligencián (AI) alapul.
Alelnököket választott a Magyar Marketing Szövetség
A szövetség a marketing szakmai, illetve társadalmi szerepének további mélyítését tűzte ki célul, ennek érdekében a közösségi munka szervezése, a nemzetközi kapcsolatok koordinálása, az edukációs projektek, valamint a vállalati és partnerségi kapcsolatok területén a jövőben három alelnök támogatja majd a szövetség tevékenységét.