Költségcsökkentés, költséghatékonyság-növelés Cognos megoldásokkal

Kovács Attila, 2009. március 10. 17:21

Több mint 60 résztvevővel második Cognos konferenciáját rendezte meg március 10-én, Budapesten az IBM Magyarország.

A Cognos Cut Cost elnevezésű konferencia egyrészt az üzleti intelligencia, tervező- és kontrolling szoftver megoldásairól ismert, kanadai alapítású, ám az IBM tulajdonában álló céggel kapcsolatos aktuális információkkal foglalkozott. Másrészt arra fókuszált, hogy a megváltozott a piaci környezet, a folyamatosan változó gazdasági feltételek és a jövő sok bizonytalansága között felértékelődik az információk értéke, a trendek monitorozása, az összefüggések feltárása, a piaci várakozások több verziójú modellezése, és az újratervezési és előrejelzési ciklusok lerövidítése. Az előadók többsége arról szólt, hogyan lehet költséghatékonyabban működni, a bevételeket minél jobban megtartani, az árfolyam-ingadozások hatásait kezelni, illetve arról: a megalapozott információn alapuló döntéshozatal most kritikus a vállalatok és szervezetek számára.

A rendezvény házigazdája, Somfai Zoltán, az IBM Magyarország Cognos márkamenedzsere kérdéseimre elmondta a következőket:

  • a magyarországi Cognos-felhasználók száma 300 körül van; a hazai vállalati Cognos alkalmazások (Cognos 8, Cognos Planning stb.) közül kiemelhető néhány új a közepes és nagy cégeknél; ezek: Raiffeisen Bank, OTP, Egis, MÁV, Generali Biztosító;
  • a költséghatékonyságra jellemző, hogy 3-6 hónapos bevezetési idővel a megtérülés 9-12 hónap; 
  • 50 fő alatti cégek "nem szorulnak rá" a Cognos termékek használatára, a legújabb Cognos 8 változat inkább a nagyvállalati szektorban terjed, illetve oda van pozícionálva;
  • rugalmassága olyan, hogy a multinacionális nagyvállalatok helyi vállalatai gond nélkül alkalmazhatják a Cognos termékeit, akkor is, ha az anyavállalat más cég szoftvertermékét használja;
  • egy példa: 20 felhasználós, 10 millió forint bekerülési értékű Cognos (kis)kontrolling rendszer ára egy éven belül megtérül, évi 5 százalékos javulást okozva a fontosabb vállalati mutatókban. 


Somfai nagy vonalakban említést tett az IBM 2008. évi (tegnap nyilvánosságra került) kitűnő globális pénzügyi eredményeiről. Ezek szerint az árbevétel 100 milliárd dollár fölött volt, az előző év eredményeihez mérten az adózás előtti eredmény 15, a profitmargin 17, az EPS részvényhozam 24 százalékkal növekedett. A szakember kiemelte, hogy a Kék Óriás múlt évi profitjának 90 százaléka szoftver és szolgáltatások értékesítéséből származott.

Kulcsszavak: IBM

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Csökken a magyar vállalkozások száma, a MI pedig alig várja, hogy ezen lendítsen

Csökken a magyar vállalkozások száma, azaz a megszűnések és felszámolások meghaladják az újonnan alapított cégek számát, amelyek hátterében a nem elég körültekintő üzleti tervezés, vagy akár a nem hatékony munkafolyamatok állhatnak – derül ki a Billingo, az egyik leggyakrabban használt, online számlázóprogramot fejlesztő hazai cég összefoglalójából. 

2024. június 23. 13:54

Különleges naperőmű kezdte el működését Környén

Egyre több magyarországi iparvállalat tesz komoly lépéseket, hogy zöldebbé tegye energiafogyasztását. Számukra azonban kihívást okozhat, hogy az időjárásfüggő naperőműveket hogyan integrálják költséghatékonyan rendszereikbe. 

2024. június 23. 10:22

1 millió eurós befektetést kapott egy magyar fenntarthatósági startup

Jelentős összegű befektetést kapott a denxpert EHS&S software nevű magyar startup, amely környezet- és munkavédelmi, illetve fenntarthatósági adatok gyűjtésében, kezelésében és auditbiztos reportolásában segíti a vállalatokat. A régióban piacvezető cég skálázásra és nemzetközi terjeszkedésre használja majd az Óbuda Uni Venture Capital (ÓUVC) és a Sofia Angel Ventures (SAV) közös befektetését. 

2024. június 22. 12:10

K&H: példaszerű szövetség a mesterséges intelligencia-fejlesztés terén

A természetes emberi beszéd működésének alaposabb megértését célozza az a kutatási együttműködési megállapodás, amelyet a Szegedi Tudományegyetem és a K&H Csoport képviselői írtak alá. A kutatási együttműködés célja a természetes nyelvi megértés finomítása és integrációja olyan, minden K&H-ügyfél számára elérhető digitális asszisztens számára, amelynek a működése mesterséges intelligencián (AI) alapul.

2024. június 22. 10:29

Alelnököket választott a Magyar Marketing Szövetség

A szövetség a marketing szakmai, illetve társadalmi szerepének további mélyítését tűzte ki célul, ennek érdekében a közösségi munka szervezése, a nemzetközi kapcsolatok koordinálása, az edukációs projektek, valamint a vállalati és partnerségi kapcsolatok területén a jövőben három alelnök támogatja majd a szövetség tevékenységét.

2024. június 21. 18:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02