Költségcsökkentés, költséghatékonyság-növelés Cognos megoldásokkal
Több mint 60 résztvevővel második Cognos konferenciáját rendezte meg március 10-én, Budapesten az IBM Magyarország.
A Cognos Cut Cost elnevezésű konferencia egyrészt az üzleti intelligencia, tervező- és kontrolling szoftver megoldásairól ismert, kanadai alapítású, ám az IBM tulajdonában álló céggel kapcsolatos aktuális információkkal foglalkozott. Másrészt arra fókuszált, hogy a megváltozott a piaci környezet, a folyamatosan változó gazdasági feltételek és a jövő sok bizonytalansága között felértékelődik az információk értéke, a trendek monitorozása, az összefüggések feltárása, a piaci várakozások több verziójú modellezése, és az újratervezési és előrejelzési ciklusok lerövidítése. Az előadók többsége arról szólt, hogyan lehet költséghatékonyabban működni, a bevételeket minél jobban megtartani, az árfolyam-ingadozások hatásait kezelni, illetve arról: a megalapozott információn alapuló döntéshozatal most kritikus a vállalatok és szervezetek számára.
A rendezvény házigazdája, Somfai Zoltán, az IBM Magyarország Cognos márkamenedzsere kérdéseimre elmondta a következőket:
- a magyarországi Cognos-felhasználók száma 300 körül van; a hazai vállalati Cognos alkalmazások (Cognos 8, Cognos Planning stb.) közül kiemelhető néhány új a közepes és nagy cégeknél; ezek: Raiffeisen Bank, OTP, Egis, MÁV, Generali Biztosító;
- a költséghatékonyságra jellemző, hogy 3-6 hónapos bevezetési idővel a megtérülés 9-12 hónap;
- 50 fő alatti cégek "nem szorulnak rá" a Cognos termékek használatára, a legújabb Cognos 8 változat inkább a nagyvállalati szektorban terjed, illetve oda van pozícionálva;
- rugalmassága olyan, hogy a multinacionális nagyvállalatok helyi vállalatai gond nélkül alkalmazhatják a Cognos termékeit, akkor is, ha az anyavállalat más cég szoftvertermékét használja;
- egy példa: 20 felhasználós, 10 millió forint bekerülési értékű Cognos (kis)kontrolling rendszer ára egy éven belül megtérül, évi 5 százalékos javulást okozva a fontosabb vállalati mutatókban.
Somfai nagy vonalakban említést tett az IBM 2008. évi (tegnap nyilvánosságra került) kitűnő globális pénzügyi eredményeiről. Ezek szerint az árbevétel 100 milliárd dollár fölött volt, az előző év eredményeihez mérten az adózás előtti eredmény 15, a profitmargin 17, az EPS részvényhozam 24 százalékkal növekedett. A szakember kiemelte, hogy a Kék Óriás múlt évi profitjának 90 százaléka szoftver és szolgáltatások értékesítéséből származott.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- Virtuális workshop a szuperportálról
- IBM X5 szerverek: jelentős memóriabővítés új hardver nélkül
- IBM POWER7: versenytárs nélkül
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- 100 GHz-es graféncsip az IBM-től
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Vállalati szuperportál otthoni munkára
- Az IBM zürichi kutatólaboratóriuma ismét "kiváló elméket" keres
- Első alkalommal: Cognos konferenciát tart Budapesten az IBM
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.