A Hitachi beismerte az LCD árkartell létrehozását
A gyanús piaci magatartás miatt az amerikai igazságügyi minisztérium indított eljárást, melynek során beigazolódott a gyanú, miszerint három jelentős gyártó megegyezett a panelek árazásáról az árszínvonal mesterségesen magasan tartása céljából. Ez az állapot 2001 és 2004 között állt fent, amikor még igazi újdonságnak számított a nagytételben gyártott LCD panel, így egyes PC gyártók, mint például a Dell a valós árnál magasabb összeget voltak kénytelenek fizetni a kulcsfontosságú beszállítóknak. A nagyok közül a Hitachi volt az utolsó konokul tagadó vállalat, a többi résztvevő cég, mint az LG Display, a Sharp, vagy a Chunghwa Picture Tubes Ltd. Már beismerte versenyellenes magatartását, és már tavaly kiegyezett az igazságüggyel. A Hitachi mostani kiegyezésével a minisztérium összesen nem kevesebb, mint 600 millió dollárra tett szert. Az ilyen árkartelleket pedig azóta elsöpörte a túlkínálat, hiszen az LCD kijelzők a legegyszerűbb gépek mindennapi kiegészítőivé váltak, és miközben ez a piac évi 70 milliárd dollárosra nőtt, a nyereségkulcs csökkenése és technológia hétköznapivá válásával miatt nem valószínű hasonló helyzet újbóli kialakulása.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Korlátozzák a mobilszolgáltatást a tálibok
- Versenyügyi vizsgálat készül az Apple ellen
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- Magyarország lekerült a szellemi termékek védelmének amerikai figyelőlistájáról
- GVH-bírságot kapott a FiberNet és a ViDaNet
- A fogyasztóvédelmi hatóság beperelte a www.ppo.hu üzemeltetőjét
- Fittyet hány a Google a magánélet sérthetetlenségére
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.