Szinte felére zsugorodott a videókártyapiac
A piackutató nyilvánosság elé tárta a tavalyi esztendő utolsó negyedévre vonatkozó értékesítési statisztikáit, melyből kiderül, hogy 2008 utolsó három havában 15,2 millió VGA fogyott, ami 42,7%-kal kevesebb, mint az azt megelőző esztendő ugyanezen időszakában. A szakértők szerint több oka is van a példátlanul gyenge eladásoknak. Az egyik legsúlyosabb, minden ágazatot érintő visszahúzó erő a fogyasztók mérsékelt vásárlókedve, ami a gazdasági recesszióból fakad, ugyanakkor azt a tényt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a negyedik negyedévben egyetlenegy valóban említésre méltó, pénztárcanyitó új termék sem jelent meg a videókártyák piacán.
Némi vigaszt az nyújthat a VGA-gyártóknak, hogy nem csupán az ő forgalmukat nyirbálta meg a válság, hanem más IT-vállalatokét is. A múlt hónapban például a processzorpiacon bekövetkezett jelentős, 17%-os visszaeséséről számolt be a sajtó.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Akár főzni is lehetne az Nvidia GTX480-al
- Olcsó és gyors Radeon HD5800-es videokártyák
- Az NVIDIA végre bemutatta első Fermi-alapú videókártyáit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.