Visszafogják informatikai beruházásaikat a kkv-k
A kis- és középvállalkozások (kkv) 82 százaléka nem vagy csak a tervezettnél kisebb informatikai (IT) beruházásra készül 2009-ben - állapítja meg az IDG lapkiadó és a D-Link megbízásából készített felmérés.
A kutatás kimutatta azt is, hogy a magyar kis- és középvállalatok 64 százaléka nem tervez 2009-ben IT beruházást, fejlesztést. A negatív beruházási hangulat fő oka a gazdasági válság okozta bevételcsökkenés, illetve az általános költségcsökkentés. A felmérésből az is kiderül, hogy a kkv-k nem nyitottak helyettesítő megoldásokra, és nem ismerik az EU-s pályázati lehetőségeket, vagy úgy gondolják, nem létezik számukra pályázati kiírás.
Az IDG és a D-Link megbízásából készített kutatás 100 kis- és középvállalat IT beruházási terveit vizsgálta március második felében, s kimutatta, hogy a vállalkozások közel fele még a tervezett beruházásokat is visszavonta vagy elhalasztotta. Pozitív kivételt csak az azonnali költségcsökkentést hozó megoldások jelentenek. A válság okozta beruházás-visszavonás régiónként változó, leginkább Nyugat-Magyarországot érinti, míg a közép-magyarországi és a 200-nál több PC-vel rendelkező kkv-knál szinte változatlanok az IT beruházási tervek.
A visszavont és halasztott beruházások esetén a megkérdezett vállalatok 54 százaléka általános költségcsökkentésre hivatkozott, míg a gazdasági helyzet okozta bevételcsökkenés 41 százalékuknál szerepel okként. A megkérdezettek 85 százaléka nem keres kedvezőbb költségű helyettesítő megoldást, tehát nagy részük nem nyitott az alternatív megoldások irányában. Az EU-s források bevonása és alkalmazása a kutatás alapján csupán 38 százalékuknál lehetséges, mivel 15 százalékuk egyáltalán nem ismeri, vagy nem járatos azokban, 47 százalékuk pedig úgy gondolja, nem létezik számára megfelelő EU-s pályázati kiírás.
Bár a beruházási halasztások és visszavonások okai között csupán a cégek 5 százaléka hivatkozott a finanszírozási lehetőségek hiányára, mégis, a megkérdezett kis- és középvállalatok 64 százaléka úgy tartja, megváltoztatná beruházási terveit, ha segítségnyújtást kapna a finanszírozáshoz.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Spórolhat a Szoftverbörzén
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.