Magyar Karrier Centrum Online
Internettel támogatott HR-tanácsadó oldal
- Az első magyar internetes karriermagazint eredetileg egyetemisták hozták létre, akik, informatikus hallgatók lévén, az álláskeresést segítő információkat saját szempontjaik szerint rendszerezték. 1996-ban alakult a site, és akkoriban, majd azután is sokáig hiánypótló vállalkozás volt, s mind a látogatottságot, mind a látogatók visszajelzéseit tekintve abszolút életképesnek bizonyult. Amikor a Red and Partners Kft. átvette az oldalak gondozását, fő szempontunk az volt, hogy szakmai tudással támogatva, frappáns a domainnévhez méltóan teljes körű karrierinformációkat nyújtsunk mind az álláskeresők, mind a munkaadók, a HR-szakma felé.
- A Red and Partners Kft. a honlapon közöltek szerint internetes HR-tanácsadást nyújt. Ez mit jelent?
- Az internettel támogatott HR-tanácsadás a nyugati országokban már sikeresen működő módszer, amely megfelel a modern emberierőforrás-menedzsment elvárásainak. Honlapunk célja, hogy online szolgáltatásainkkal úttörő szerepet vállaljunk az internetes HR-kultúra Magyarországon történő meghonosításában. Célunk, hogy a humán területen dolgozók, érdeklődők szakportáljává váljunk. Havi rendszerességgel jelentkező cikkeink mellett interaktív lehetőségeket, például online vitafórumot biztosítunk majd a szakmabelieknek, ahol gondolatokat, tapasztalatokat cserélhetnek egymással.
- A tanácsadói tevékenység mellett Önök is belevágtak az internetes állásközvetítésbe, honlapjukon állásajánlatokat, önéletrajz-beadási lehetőséget is kínálnak.
- Stratégiánk a két lábon állás: egyik tevékenységünk az általunk maximálisan hatékonynak ítélt internetes állásközvetítés, a másik pedig az a bizonyos karriercentrum, amelynek része a munkavállalók, illetve munkaadók részére tálalt online magazin, valamint az ahhoz kapcsolódó online szolgáltatások. Ez a két tevékenység, úgy gondoljuk, tökéletesen kiegészíti, erősíti egymást. Véleményem szerint egy álláshirdetés hatékonyságát nem az határozza meg, hogy mennyi volt az adott ajánlatra jelentkezők száma, hanem az, hogy a jelentkezők között hány potenciálisan megfelelő munkavállaló található. Hatékonyabb tehát az álláskeresés akkor, ha az állásajánlatra nem 30, csak 5 jelölt pályázik, de közülük mind megfelel az összes fontos követelménynek, a munkaadó feladatai közé tehát már csak a kiválasztás tartozik, a szűrés nem. Erre irányul tanácsadásunk. Olyan információkkal szeretnénk segíteni a munkaadókat, melyek alapján elérik az optimális eredményt, profi módon hirdethetnek. Ugyanakkor fontos, hogy az állásra jelentkező is átgondoltan pályázzon, tudja, hogyan kell megírni egy önéletrajzot, egy kísérőlevelet, milyen paraméterek szerint, hogyan keressen sikeresen a hirdetések között. Célunk, hogy az álláspiac mindkét oldalát informálva elősegítsük a hatékony, minőségi eredményeket hozó internetes állásközvetítést.
- A hagyományos karriertémák mellett milyen újdonságokat kínálnak az állást kereső rétegek számára?
- Most éppen az állásbörzék idejét éljük, ezért főképpen ezzel az aktuális témával foglalkozunk. Sok olyan információt is szeretnénk közzétenni, amely más karrieroldalakon nem szerepel az interneten. Ilyen például az "EU-sarok" elnevezésű rovatunk, ahol az EU munkaerőpiacára vonatkozó friss információkat, többek között a külföldi munkavállalással, az EU országaiban való továbbtanulással kapcsolatos tudnivalókat tesszük közkinccsé.
- Hogyan határozná meg a karrier.hu célközönségét, kikhez szólnak elsősorban?
- Célközönségünket nem szűkítettük le egyetlen szegmensre sem. Úgy gondoljuk, hogy az álláskeresés és -közvetítés iránt érdeklődők széles rétegei találhatnak nálunk hasznos információt, úgy a munkát keresők, mint az online közvetítést napjainkban megismerő humánmenedzserek. Igyekszünk sok aktuális információval megjelenni, ezzel is visszatérésre ösztönözve látogatóinkat. A karriermagazint HR-vonalon tájékozott szakemberek szerkesztik.
- Milyen gyakorisággal frissítik majd a Magyar Karrier Centrum tartalmát?
- Karriermagazinunk rendszeres havi megjelenéssel frissül. Az állásadatbázis feltöltése, illetve maga a közvetítői tevékenység természetesen naprakészen változik, ahogyan a munkaadók és munkavállalók fóruma is olyan felület lesz, ahová érdemes az érdeklődőknek rendszeresen, aktív álláskeresésük idején akár naponta is betérni.
- Hogyan adhatják fel a munkaadók hirdetéseiket?
- Szolgáltatásaink igénybevételéhez ügyfeleinknek nem kell mást tenniük, mint kitölteni online regisztrációs űrlapunkat, aminek során azonnal feladhatják első álláshirdetéseiket. További álláshirdetések feladására, illetve az adatbankunkban történő keresésre felhasználói azonosító, illetve jelszó megadásával nyílik lehetőség, amit cégünk az ügyféllel való szerződéskötés után bocsát rendelkezésre. Regisztrált ügyfeleink cégbemutató oldalt helyezhetnek el honlapunkon, rendszerezve, korlátlan mennyiségben részletes álláshirdetéseket jelentethetnek meg, és a jelöltekkel azonnal kapcsolatba léphetnek, dinamikusan bővülő humánerőforrás-adatbankunkból - amely több mint 3000 diplomás, idegen nyelvet beszélő munkakereső szakmai önéletrajzát tartalmazza - kritériumok alapján kiválaszthatják a legmegfelelőbbnek ítélt munkaerőt.
- Milyen előnyökhöz jutnak azok a munkaadók, akik regisztráltatják magukat a rendszerben?
- A nálunk hirdető munkaadó tértől és időtől függetlenné válik, hiszen bárhol és bármikor feladhatja álláshirdetését, kereshet adatbankunkban, elvégezheti az első szűréseket. Jelentős költségmegtakarítást érhet el, mert a regisztrációs díj nagyságrendekkel alatta marad a hagyományos módon történő toborzás és első szűrés költségeinek. Szolgáltatásaink biztosítják a folyamatos kapcsolattartást a jelöltekkel, álláskeresőkkel, a szakmai gyakorlatra jelentkező hallgatókkal, valamint más cégek humánerőforrás-szakembereivel. Az a cég, amely saját munkaerő-adatbankkal rendelkezik, összekötheti azt online adatbankunkkal, s ezáltal gyors ütemben fejlesztheti saját adatbankját.
- Milyen terveik vannak a jövőre nézve?
- Most fejeződött be a site külső áttervezése, amihez az informatikai erőforrást a KMO utódja, a Red Solutions Kft. nyújtotta. Jelenleg a tartalomfejlesztés stádiumában vagyunk. A karriermagazin cikkei mellett mostanában épül ki álláskereső funkciónk, amelyben paraméterek szerint szűkítve lehet majd megtalálni a kívánt állásokat. Alapvető célunk, hogy komplex szolgáltatást nyújtsunk a hazai internetes álláspiacon. Egyrészt a már létező, különböző szempont szerint szűkített pályázó-adatbanki kereső fejlesztésével kívánjuk a munkaadók munkáját hatékonyabbá tenni, másrészt az állást keresők számára ugyancsak kereső beépítésével szeretnénk szolgáltatásunkat gyorsabbá, sikeresebbé és leginkább eredményessé tenni.
- Nem érzik telítettnek a piacot?
- Nem, úgy gondolom, hogy az internetes állásközvetítő-szolgáltatást kínáló cégek megjelenése már ráébresztette a HR-vezetőket arra, hogy érdemes élniük az internet adta lehetőségekkel. Az online hirdetés hagyományosnál alacsonyabb árai miatt egy toborzó cég megteheti, hogy egy időben több helyen is megjelentesse állásajánlatait, ezért - ahogy külföldön, úgy nálunk is - nyugodtan megélhet egymás mellett párhuzamosan több hasonló szolgáltatás.
Kapcsolódó cikkek
- Hírportált indított az RTL Klub
- Magyar internetes holding terjeszkedik a Balkánon
- 100 ezer látogató egy nap alatt az aukciós portálon
- Új üzleti portál az Atigristől
- Elindult az első hazai független gépkereskedelmi portál
- Új kiállítótér nyílt a weben
- Magyar irodalmi honlap spanyolul és katalánul
- A legjobb hazai online boltok kínálata a Kirakat.hu-n
- Átalakult nyitóoldal és felhasználói felület a Vaterán
- EMMH: új tévé nem lesz, központi portál viszont igen
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.