A Facebook megvette a FriendFeedet

MTI Sajtóadatbank, 2009. augusztus 12. 11:37

A Facebook közösségi portál felvásárolja a FriendFeed nevű netes szolgáltatást, amelynek segítségével a felhasználók egy oldalon oszthatják meg az összes közösségi oldalról származó aktivitásaikat.

Bret Taylor, a FriendFeed alapítója közölte, hogy a két szolgáltatás előbb-utóbb egybeolvad, azonban egyelőre még külön működnek - olvasható a Yahoo-n. Azt is hozzátette: nagy vonzerő volt számukra a Facebook 250 millió felhasználója és emiatt is döntöttek úgy, hogy csatlakoznak hozzá.

A FiendFeed szolgáltatás hasonló a nála sokkal népszerűbb Twitterhez, amit a Facebook 2008-ban félmillió dollárért akart felvásárolni.

A Facebook közleménye szerint a 12 fős kis kaliforniai cég ezentúl teljes egészében a Facebooknak dolgozik majd, illetve a FriendFeed négy alapítója: Taylor, Paul Buchheit, Jim Norris és Sanjeev Singh vezető pozícióba kerülnek majd a Facebook produkciós csapatában.

Egyelőre nem világos, hogy a Facebook pontosan mire akarja használni a FriendFeedet, amely adatokat szolgáltat olyan honlapokról, mint a Twitter, a Yelp tesztelő oldal, vagy a Flickr képmegosztó portál, bár valószínűsíthető, hogy ezzel szeretnének valós idejű információkkal szolgálni a felhasználóknak.

Chris Cox, a Facebook elnöke azt nyilatkozta, hogy már régóta dolgozik mindkét cég azon a problémán, hogyan lehetne a lehető leghatékonyabban kapcsolatba hozni az embereket különböző portálokon keresztül is.

"Egyetértünk abban, hogy a legfontosabb információ azoktól az emberektől jön, akiket fontosnak tartasz. Éppen ezért olyan technológiákat kell kidolgozni, amelyek ezeket a kapcsolatrendszereket erősítik."

Cox nem erősítette meg, hogy a Facebook integrálni szeretné-e a FriendFeed valós idejű keresőjét-e saját portáljukba, csak annyit tett hozzá, hogy ezen a technológián már ők is régóta dolgoznak, illetve nem beszélt az üzlet anyagi részéről sem.

Kulcsszavak: Facebook

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

2024. november 22. 18:14

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36