A MySpace megvette a rivális zeneszolgáltatást

MTI Sajtóadatbank, 2009. augusztus 24. 09:41

A MySpace felvásárolta az iLike nevű rivális zeneszolgáltatást. Az eljövendő fúziónak köszönhetően a felhasználók zenét hallgathatnak és oszthatnak meg a közösségi hálózatokon keresztül.

Az iLike korábban már kapott egy nagy összegre szóló ajánlatot a Facebooktól, azonban azt visszautasították. A cég 55 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedhet, és zenei téren rendkívül népszerű volt eddig is, csupán a MySpace hagyta le - olvashatjuk a BBC hírportálján.

Érdekeség, hogy az iLike-ért viszonylag keveset: 20 millió dollárt fizetett a MySpace, amely egy ilyen kaliberű üzletnél meglehetősen csekély összeg.

A MySpace és az iLike céljai némileg különbözőek: míg előbbi a jövőben is inkább a globális zenei szolgáltatásokra szeretne koncentrálni, addig az iLike ki szeretné bővíteni repertoárját: a zenén kívül még a filmekre, játékokra és videoklipekre is összpontosítana. Elképzelhető, hogy éppen a különbözőségek miatt is jött létre az egyesülés, lévén a két cég közösen sokkal többféle szolgáltatást tud lefedni.

Érdekes kérdés még, hogyan befolyásolja ez az elkövetkezendő időszakban az iLike kapcsolatát a Facebokkal, hiszen az iLike felhasználói nagy részben (80 százalékban) innen származtak. Caroline McCarthy, a CNET egyik újságírója szerint elképzelhető, hogy a Facebook visszaszorítja, vagy akár még blokkolhatja is az
iLike szoftver használatát saját szolgáltatásán belül, lévén a MySpace az egyik legkomolyabb riválisuk. Owen Van Natta szerint az iLike minősége és élménye rövid távon semmilyen szinten sem fog megváltozni. Van Natta úgy gondolja, hogy a közösségi hálózatok maximálisan elégedettek lesznek azzal, hogy az iLike még jobb minőségű és összetettebb szolgáltatásra lesz képes a jövőben.

Mike Arrington, a TechCrunch.com portál alapítója szerint azonban koránt sem ilyen rózsás a helyzet az iLike számára. Mivel a Facebook szabályrendszere amúgy is gyakran változik, illetve úgy tűnik, hogy most már rivális szolgáltatásokról van szó, nagyon is elképzelhető, hogy a Facebook bármelyik pillanatban megszakíthatja
az iLike-kal való kapcsolatot.

Kulcsszavak: MySpace

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36