A Magyar Telekom 3-5 milliárd forintot költ innovatív termékekre
A Magyar Telekom stratégiai és üzletfejlesztési szervezete az idén 3-5 milliárd forintot fordít új képességeken alapuló termékek és szolgáltatások fejlesztésére, tesztelésére - mondta Pataki Róbert, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese csütörtökön Budapesten háttérbeszélgetésen.
A mintegy 400 munkavállalót foglalkoztató szervezet fő célja olyan új bevételi források keresése, amelyek új képességeken és innovatív termékeken, szolgáltatásokon alapulnak, felhasználva a Magyar Telekom meglévő ügyfélbázisát. Ugyanakkor nem taroznak az üzletághoz azok a fejlesztések, amelyeket rövid távon, a már meglévő piacon, meglévő szolgáltatások esetében végez a társaság.
Az üzletág száz-kétszáz ötletet vizsgál és értelmez, további tíz-húsz esetében pedig már a koncepción dolgoznak. A folyamatban, kidolgozás alatt lévő projektek száma öt-hat, három-négy pedig a kipróbálás fázisában van.
Pataki Róbert az egyik új területként az energetikát jelölte meg: az elképzelés szerint a társaság olyan digitális rendszereket épít fel, amelyek a nagyfogyasztók számára jobb pozíciók elérését teszik lehetővé az áramfogyasztás és a vásárlás területén. A kisfogyasztók villanyóráihoz pedig olyan intelligens eszközöket csatlakoztatnának, amelyek pontos információkat adnak a lakóknak arról, hogy mikor, mennyit fogyasztanak, s ennek segítségével optimalizálni tudják áram-felhasználásukat.
A vezérigazgató-helyettes elmondta azt is, hogy az első két projektet már ősszel bemutatják: a társaság két tematikus, egy egészséggel és egy környezettel, klímával foglalkozó tv-csatornát indít, amelyek saját gyártású tartalma interneten és mobilon is elérhető lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.