Az Explorer és a Bing népszerűsége is csökkent
A StatCounter felmérése szerint a Bing júliusban volt a csúcson, amikor sikerült megszereznie a keresőpiac 3,59 százalékát, mostanra azonban ez az arány 2,59 százalékra olvadt. Az összesített adatok tanúsága szerint a Microsoft-keresőt kipróbálók egy része idővel ismét visszatért megszokott keresőprogramjához, a Google-hoz. A hazai pályán, vagyis Amerikában még drámaibb a visszaesés: a tengerentúlon júliusban az internetes keresések 9,41 százalékát végezték a Bingen, szeptemberben viszont már csupán 6,43 százalékot.
Eközben a NetApplications szerint az Internet Explorer böngésző is már csupán 65,71 százalékos piaci részesedéssel bír világszinten. Ez persze még mindig hegemóniának nevezhető, azonban jelentős visszaesés az eredeti 90 százalék feletti pozícióhoz képest. A fő rivális változatlanul a Firefox, amely jelenleg 23,75 százalékon áll, azonban a legkomolyabb bővülést a Google Chrome produkálta, egy hónap alatt 2,19-ről 3,17 százalékra növelve táborát. Az Apple Safari 4,24 százalékra növelte globális részesedését. A minap Steve Ballmer Microsoft-vezér egyedül a Firefoxot nevezte valós veszélynek, míg a Safarit és a Chrome-ot elhibázott kísérletnek titulálta.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalék alatt az Explorer
- H.264-gyel érkezik az IE9
- Letölthető Bing témák Windows 7 alá
- Az IE-bővítmények felelősek a legtöbb összeomlásért
- Sürgős hibajavítást bocsátott ki a Microsoft az Internet Explorer biztonsági résére
- Össztűz alatt az Internet Explorer
- Nem fog futni az IE 9 a Windows XP-n
- Internet Explorer bővítményfejlesztői versenyt hirdetett a Microsoft
- Magyarországon is elérhető a szabad böngészőválasztás
- Hackerek az Internet Explorer korábbi változataira hajtanak
IT ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A Black Friday-akciók veszélyeire figyelmeztet az NMHH
Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés kényelmét, a fogyasztói tudatosság és a kellő körültekintés azonban a virtuális térben shoppingolva is elengedhetetlen. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hírközlés-felügyeleti Igazgatóságának szakemberei most a kockázatokra figyelmeztetve osztották meg tanácsaikat, hogy a kivételesnek mondott év végi leárazásokkal valóban jól járhassunk.