Divat lett a blogolás a nagyvállalatok körében
Újabban, ha például a Microsoft szóvivője nem kíván reagálni egy újságírói megkeresésre, akkor csupán elküld néhányat a vállalat alkalmazottai által működtetett blogok címei közül. A profi sportcsapatok is előszeretettel támaszkodnak játékosaik és alkalmazottaik blogjaira, hogy azokon keresztül informálják a nyilvánosságot. "Ez most népszerű trend, de nem hiszem, hogy a szóvivők valaha is el fognak tűnni" - mondta Lance Morgan, a Powell Tate kommunikációs tanácsadó cég vezetője. "Nincs ahhoz elég blog a világon, hogy a felmerülő összes újságírói kérdés válaszra találjon" - tette hozzá.
A legnagyobb amerikai vállalatoknak csupán kevesebb mint az egyharmada rendelkezik saját bloggal - derült ki a Burson-Marsteller kommunikációs vállalat tanulmányából. Egy 2009 júliusában készült felmérés szerint pedig elsősorban a technológiai fejlesztésekkel és a telekommunikációval foglalkozó vállalatok uralják a blogszférát. Míg egyedül a Microsoftnak 2500 blogja van, addig a Fortune 100 (a száz legnagyobb amerikai részvénytársaság listája) olajcégeinek mindössze 9 százaléka, az egészségügyi és tulajdonbiztosítással foglalkozó vállalatainak pedig semelyike sem használ blogokat.
A blogok lehetővé teszik az érzékenyebb témákra vonatkozó kérdések nem közvetlen módon való visszautasítását - mondta Rick Murray, az Edelman PR-cég digitális részlegével foglalkozó Edelman Digital elnöke. A szakemberek véleménye szerint a cégeknek nem szabad elfelejteniük, hogy az alkalmazottak által írt bejegyzések sokszor jól megfogalmazott, találó információkat hordoznak. "Egy vállalati blognak, melyet a dolgozók írnak, meg kell találnia az egyensúlyt a blogolás természetes stílusa és a vállalati elvárások között" - mondta Erin Byrne, a Burson-Marsteller vezető kommunikációs stratégája.
Ma már egyre több blog használ olyan nyelvezetet, amely néhány évvel ezelőtt csupán a nyomtatott sajtóra volt jellemző. A Southwest Airlines vállalat Bolondságok a Southwestről elnevezésű oldalán például szellemes címekkel (Miért gyűlölik a táskáidat?) látnak napvilágot az újabb és újabb bejegyzések. Nem utolsó sorban pedig a blogok megoldják a nehezen összeegyeztethető megbeszélések problémáját a vállalatok és lapzártához igazodó újságírók között.
Kapcsolódó cikkek
- 120 blogger rács mögött
- Saját blogot indított a kínai elnök
- Minőségi blogok egy helyen
- Retro szappantartó fényképező blog móddal
- A nagyhalászi gólyablog sétarepülést nyert
- Már a brit királyi család is használja a Twitter-t
- Fizetős lesz a Twitter mikroblog?
- Letöltésajánló: No comment
- Elindult az első magyar nyelvű Google Blog
- Blogot adtak el az eBay-en
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.