Rendkívüli érdeklődés az IT-outsourcing iránt

forrás Prim Online, 2009. október 20. 12:20

A Navigator Informatika Zrt., a hazai informatikai piac egyik vezető informatikai outsourcing szolgáltató vállalata szerint beigazolódni látszik a Gartner és az IDC piaci elemző cégek év eleji előrejelzése, mivel az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett az IT-outsourcing iránti kereslet a hazai vállalatok körében.

Ezt igazolja az is, hogy 2009 első nyolc hónapjában a tavalyi év hasonló időszakához képest legalább ötven százalékkal több cég érdeklődött a Navigator-nál az informatikai outsourcing, és a pc-mentes irodai megoldások iránt. A konkrét ajánlatot kérő cégek nyolcvan százaléka saját maga jelentkezett, nem megkeresésre válaszolt. A vállalat vezetői szerint ez főként annak köszönhető, hogy a nagyvállalatok mellett már a kis-és közepes méretű vállalatok is folyamatosan felülvizsgálják kiadásaikat, keresik a kis beruházást igénylő, gyorsan megtérülő megoldásokat és egyre inkább reális alternatívát látnak az IT-outsourcingban. Az idén 50 százalékos bevétel növekedést tervező Navigator új, PC-mentes informatikai rendszert kínáló szolgáltatásaival a kis- és közepes méretű vállalatokat célozza meg és 3 milliárd forint árbevételt tervez, szemben a tavalyi közel 2 milliárd forinttal.

A Navigator vezetői úgy gondolják, hogy az IT-outsourcing piacon tapasztalható fokozódó érdeklődés minden bizonnyal a gazdasági recessziónak is köszönhető, ugyanakkor ma már köztudott tény, hogy az informatikai infrastruktúra kihelyezése, IT outsourcing partner általi üzemeltetése növeli a vállalat hatékonyságát és csökkenti a beruházási költségeket. Mindez pedig a jelenlegi gazdasági helyzetben, illetve a várható gazdasági fellendülés időszakában a vállalatok versenyképességének megőrzése szempontjából elengedhetetlen. A Navigator áttörést vár az IT-outsourcing piacon és szolgáltatásait is úgy fejleszti tovább, hogy a nagyvállalatok mellett a kisebb piaci szereplők is részesülhessenek az informatikai erőforrás-kihelyezés üzleti előnyeiből. A kis- és közepes méretű vállalatok korábban nehéz helyzetben voltak, hiszen ők sok esetben azért nem választhattak a piacon fellelhető költségcsökkentő lehetőségek közül, mert anyagi kereteik ezt nem tették lehetővé. A Navigator várakozásai szerint az év utolsó negyedévében és a következő év első felében ez megváltozik, és a KKV-k közül is egyre többen szervezik majd ki informatikai rendszerüket. A kezdeti beruházás nélkül igénybe vehető PC-mentes informatikai infrastruktúrák elterjedésének köszönhetően ugyanis ma már a KKV-k számára is könnyen kiszámítható az IT-outsourcing által elérhető megtakarítások mértéke.

A Navigator Informatika Zrt. az első félévben 1,1 milliárd forint bevételre tett szert, a vállalat szakemberei pedig jelenleg is összesen mintegy 200 millió forint értékű potenciális üzletről tárgyalnak partnereikkel. A Navigator az utolsó negyedévben főleg a kis- és közepes méretű vállalatokat célozza meg új szolgáltatásaival, és idén 50 százalékos növekedést, mintegy 3 milliárd forint árbevételt tervez, szemben a tavalyi közel 2 milliárd forinttal. Az első félévben a Navigator tanácsadási üzletága jobban profitált, mint az erőforrás kihelyezési, de a vállalat várakozásai szerint – az új termékek bevezetésének köszönhetően – ez az arány a második félévben megváltozik. Az előrejelzést igazolja, hogy a tavasszal bemutatott BUDGET-IT PC-mentes informatikai rendszer egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
 

Kulcsszavak: outsourcing trend Navigator

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01