A közösségi oldalak 1,38 milliárd fonttal rövidítik meg a brit gazdaságot

MTI Sajtóadatbank, 2009. október 27. 09:15

A Twitter, a Facebook és hasonló közösségi oldalak 1,38 milliárd font (mintegy 400 milliárd forint) kárt okoznak a brit nemzetgazdaságnak az elvesztegetett munkaidő miatt - derül ki egy felmérésből.

A felmérésben részt vevő 1460 irodai dolgozó több mint fele mondta azt, hogy munkaideje alatt személyes célokból látogat közösségi oldalakat - írta a The Daily Telegraph brit napilap internetes kiadása. A megkérdezettek saját bevallásuk szerint átlagosan 40 percet töltenek el hetente a közösségi oldalakon, ám munkatársaikról már azt állítják, hogy naponta körülbelül egy órát töltenek ezzel.

 "Mivel a saját bevalláson alapuló, alacsonyabb számokat vettük figyelembe a becsléskor, a valódi kár valószínűleg jócskán meghaladja az 1,38 milliárd fontot" - hangsúlyozza Philip Wicks, a felmérést végző cég szakértője. A cégeknek az elvesztegetett munkaidő mellett az is fejtörést okoz, hogy egyből három megkérdezett azt állította: a közösségi oldalakon bizalmas vállalati információkkal is találkozott.

 David Clubb, az Office Angels (Irodai angyalok) nevű fejvadászcég igazgatója ugyanakkor úgy véli, hogy a brit vállalatok a fiatal alkalmazottak érkezésével előbb-utóbb kénytelenek lesznek felkarolni a közösségi oldalakat, elismerve azok kettős - kikapcsolódást nyújtó és üzleti hálózatépítést segítő - funkcióját.
 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09