A mese folytatása

Fekete Gizella, 2000. március 29. 22:47
A párizsi Disneylandben megrendezett európai Oracle-felhasználói konferenciáról (OAUG 2000) szóló múlt heti beszámolónkat folytatva egy csöppet még elidőzünk a játékvároska bányavasútjának időnként őrjítő sebességével megegyező tempóban száguldó internet világánál, amit az Oracle ugyan igyekszik hasonló ütemben követni, de a felhasználók többsége csak a babavasút sebességével képes utána cammogni. Mégis akadnak kivételek, s valószínűleg nem véletlen, hogy néhányuk neve idehaza sem cseng idegenül, hiszen - az Oracle-termékek árfekvését ismerve - az új megoldásokat alkalmazó "úttörőkként" elsősorban a tőkeerős multik jöhetnek szóba.
Nézzük meg egy-két, az internetes alkalmazásban élenjáró cég példáján keresztül, mennyire valóságosak az Oracle által hangoztatott előnyök, illetve milyen lépésekre késztetik ezek a vállalkozásokat. A hazai sajtóból már jól ismert a tavaly novemberben bejelentett, első és máig legnagyobb szövetség, az Auto-Xchange, amelyet a három gépkocsigyártó óriás, a Ford, a General Motors és a DaimlerCrysler hozott létre. A trió tagjai versenyképességük növelése érdekében egy Oracle alapú internetes, a beszállítókat érintő elektronikus piacot hoztak létre, amelytől beszerzési költségeik 5-10 százalékos csökkentését remélik, ami az autóiparban igen jelentősnek számít, főként ha azt is hozzátesszük, hogy mindezt egy éven belül kívánják elérni. Február végén hangzott el a szintén Oracle e-business platformon működő GlobalNetXchange bejelentése, miszerint online beszállítói piacot hoz létre a szuper- és hipermarketekbe "könnyű" árukat (soft goods) értékesíteni kívánók ajánlatainak optimalizálására. Ennek - a várható megtakarítás reményében - ma már a két nagy vetélytárs, a Sears és a Carrefour is tagja, s kezdetben kettőjük felé összesen mintegy 80 milliárd dolláros online beszállítói tranzakció optimalizálását várják. Március közepén az FP-Xchange a globális erdészeti termékek beszállítói láncának teremtett közös platformot az interneten. Az erdészeti termékek előállítói számára B2B e-commerce megoldásokat kínáló Fibermarket.commal egyetértésben 600 milliárd dolláros papír-, cellulóz-, farost- és más, az épületekkel kapcsolatos termékterületeket érintő online beszállítói láncot hozott létre. És alig két hete jelentette be a hongkongi telekommunikációs szolgáltató, a Cable&Wireless Hong Kong Telecom, hogy az Oracle-lel karöltve, a költséghatékony beszerzés elérése céljából Kína egész területét érintő, a legkülönbözőbb e-business szolgáltatásokat tartalmazó B2B elektronikus piacot kíván megteremteni.

S végül egy gyors összefoglaló. A több mint 250, elsősorban az európai, közép-keleti és afrikai felhasználóknak szóló prezentáció előadói közül csaknem 100-an saját cégük installációs, üzemeltetési, illetve régebbi alkalmazásaik frissítésével kapcsolatos tapasztalataikat osztották meg a hallgatókkal, míg az Oracle szakemberei az Oracle-alkalmazások legfrissebb, web alapú verzióit demonstrálták. Közülük a leglátogatottabbak az online transzformációt elősegítő, teljes változatában az év végén, az Oracle berkeiben már alkalmazott termékkészlettel pedig március végén megjelenő Oracle Applications R11i-ről szólók voltak. De hasonlóképpen nagy érdeklődés kísérte azokat, amelyek az EMEA-szerte több mint 59 cégnél - például a Reutersnél és a TeleDenmarknál - működő, a belső beszerzéseket online útra terelve optimalizáló Internet Procurementet ismertették. Nem maradtak érzéketlenek a felhasználók az Oracle szakaszos vagy gyors euróadaptációt kínáló migrációs ajánlata iránt sem, amely leállás nélküli átállást ígér. A konferencia kapcsán érzékelhettük, hogy megnőtt - legalábbis tőlünk nyugatra - a tanácsadó cégek ázsiója, ami parin áll a transzformációra való felkészüléssel és a végrehajtással járó feladatok nagyságrendjével, illetve a sikeres CRM, SCM vagy akár csak egy "egyszerű" vállalati adattárház megoldás utáni vágyakozással.

(Bővebb, a hazai piac igényeihez igazított beszámolóval két hét múlva jelentkezünk, ugyanis a jövő héten a hazai felhasználók négy napon keresztül Sopronban tanulhatnak az előadóktól és egymástól a HOUG keretében.)

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01