Sikeres e-kormányzat, problémás e-gazdaság, aggasztó jelek az e-demokráciában
Helyes döntés volt, hogy a kormányzat egy kézbe helyezte az infokommunikáció irányítását, és ezt a rendszert a következő kormányzatnak is érdemes lesz megtartania – fogalmazták meg az elmúlt hét év infokommunikációs számvetését célzó konferencia kerekasztalának résztvevői, az információs és kommunikációs technológiai (IKT) szektor szereplői, többek között a Microsoft és a Magyar Telekom mellett Baja Ferenc infokommunikációért felelős kormánybiztos, a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára, Molnár Gyula polgármester, a TÖOSZ elnöke, Pettkó András országgyűlési képviselő és Stumpf István, a Századvég Alapítvány elnöke is. A kerekasztal résztvevői elismerték a Baja Ferenc vezetésével az e-kormányzatban elért eredményeket, ugyanakkor továbbra is megoldandónak találták az e-demokrácia kérdését, vagyis hogy az információs technológia mennyire ad lehetőséget az egyéneknek, közösségeknek az információszerzéshez és a közös cselekvéshez, illetve amelynek használatával a közösség bármely tagja hatással lehet a közösségre. A jelenlévők felhívták a figyelmet arra is, hogy az e-világ nem tudja kivonni magát a globalizáció alól, nem létezhet egy kiragadott, külön magyar e-glóbusz.
Az iparág képviselői szerint az elmúlt hét évben a mindenkori kormányzatok elszalasztották az infokommunikációs iparág, mint kitörési pont fejlesztésének lehetőségét.
A délutáni kerekasztalnál ülők és az SMS-falon bekapcsolódó közönség a számos eredményen és hiányosságon túl az Infokommunikációs Államtitkárság által megkezdett munka további folytatása mellett szólt, és a következő kormányzati ciklusnak is ajánlást fogalmazott meg az IKT iparág elsődleges fejlesztése érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- Hét regionális központja lesz az e-önkormányzati szolgáltatásoknak
- Cél a hatékony és ügyfélbarát közigazgatási szolgáltatás
- Nincs más út, mint a tudás alapú társadalom
- "E-Magyarország, e-kormányzat - 2009" konferencia: értékelés és előretekintés
- A kormány benyújtotta az elektronikus anyakönyv létrehozását célzó törvényjavaslatot
- Másfél milliárd forint régiónként az e-közigazgatás fejlesztésére
- Készül az "Ügyfélkapu 2"
- Elektronikus kézbesítés: a pártok egyetértenek a szükségességében, a megvalósításról még vitáznak
- Ügyfélkapu: pontosítani kell az eljárásrendeket - Összeomlott a munkaügyi informatikai rendszer?
- Ügyfélkapu: lemondott az üzemeltető cég vezérigazgatója
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.