Végéhez közeledik a "digitális évtized"
A túlharsogott Y2K-problémával, és a "dotcombuborék" kidurranásával kezdődött a Microsoft-alapító Bill Gates által csak "digitális évtizedként" emlegetett időszak, amelynek végéhez közeledve az innováció eddig nem látott irányokba fordult.

Az évtized a kütyük térhódításáról szólt. "Ma már a nagymamáknak és a technika gyűlölőinek is vannak digitális eszközei, amelyekkel – még ha nem is tudatosul bennük - a digitális világhoz csatlakoznak" - mondta John Abell, a Wired magazin New York-i szerkesztőségének vezetője.
A The New York Times rovatvezetője, David Pogue szerint az iPod digitális zenelejátszó 2001-es bemutatása volt az évtized egyik legmeghatározóbb fejlesztése, amely forradalmasította a zenehallgatást és a zene piaci megjelenését. A teljesen digitális videokamerák megjelenése mellett a GPS, azaz a műholdas navigációs rendszerek használatával az autóvezetési szokások változtak meg.
Az érintőképernyős okostelefonokra, többek között az iPhone-ra tölthető ezernyi alkalmazás sem elhanyagolható Pogue rangsora szerint, aki hozzátette, hogy ezek az eszközök még csak két éve vannak a piacon. Öt év múlva sokkal vékonyabbak, okosabbak lesznek és a sebességük növekedésével az akkumulátorok élettartama is hosszabb lehet - hangsúlyozta.
Elemzők szerint az évtized másik forradalmian új eszköze az Amazon 2007-ben bemutatott elektronikuskönyv-olvasója, a Kindle, amely a digitális könyvpiaci versenyt élénkítette meg.
Az internet robbanásszerű fejlődésével a Google internetes keresőmotor és hirdetési óriás "az élet középpontjába került", mert a levelezéstől kezdve az irodai alkalmazásokon át egészen a mobiltelefonokig szinte kikerülhetetlenné válik - magyarázta Abell.
A közösségi portálok és a közösségre épülő web 2.0-ás szolgáltatások megjelenésének pedig az a szépsége, hogy bárki, bármikor, különleges adottságok nélkül mondhatja el véleményét - hangsúlyozta Pogue.
Kapcsolódó cikkek
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Ashton Kutcher a Twitteren segít felépíteni az orosz Szilícium-völgyet
- Negyven milliárd euró szélessávú internethálózat kiépítésére
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- A közösségi oldalak 1,38 milliárd fonttal rövidítik meg a brit gazdaságot
- Átvették az uralmat a nők az interneten
- Internetezési trendek a közép- és kelet-európai térségben
- 10 éves az Internet Hungary!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Digitális böjt: Hogyan találhatunk csendet a képernyők világában?
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és az önvizsgálat időszaka. Az étkezési korlátozások mellett egyre többen érzik úgy, hogy a mentális tisztulásra is szükségük van – például digitális értelemben is.
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Országos mozivetítéssel zárult a Hunyadi sorozat
Húsvét hétvégéjén érkezik a Hunyadi sorozat grandiózus fináléja a TV2 műsorára. A legelhivatottabb rajongók azonban már korábban, április 16-án, szerdán, 19 Cinema City moziban, exkluzív vetítésen élhették át a sorozat záróepizódját, amely látványos csatajeleneteivel kápráztatta el a közönséget.