IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
A vártnál magasabb adózott eredményt jelentett tavalyi utolsó negyedévéről az IBM amerikai számítógépgyártó.
A vállalat közölte, hogy profitja 9 százalékkal, 4,8 milliárd dollárra nőtt 2009 utolsó negyedében az egy évvel korábbi 4,4 miliárdról. Az egy részvényre jutó adózott eredmény 3,59 dollárt tett ki a tavalyi negyedik negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 3,27 dollárral.
A Thomson Reuters hír- és pénzügyi adatszolgáltató ügynökség szerint az elemzők átlagosan részvényenkénti 3,47 dolláros profitot vártak.
Az IBM 27,2 milliárd dolláros bevételt ért el a tavalyi utolsó negyedévben, egy százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál.
Az IBM részvényei 134,14 dolláron zártak kedden a New York-i értéktőzsdén, 2,36 dollárral magasabban az előző zárásnál. Az eredmények közzétételét követően, a nem hivatalos kereskedésben azonban 2 százalékkal csökkent a papírok árfolyama, jelezve: a befektetők a most közöltnél még jobb eredményt várnak az IBM-től, hiszen a cég részvényeinek árfolyama tavaly közel 60 százalékkal emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- IBM: vártnál jobb negyedéves eredmény
- Több ezer munkahelyet létesít az IBM
- IBM: vártnál jobban csökkent a negyedéves bevétel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.