Csökkent az Ericsson árbevétele és nyeresége
Nehéz évet tudhat maga mögött a svéd Ericsson: a világ vezető távközlésiberendezés-gyártójánál a bevétel és a nyereség is visszaesett a tavaly negyedik negyedévben a távközlési szolgáltatók keresletének csökkenése és a szerkezetátalakítással kapcsolatos költségek miatt.
A társaság hétfői közlése szerint a bevétel 13 százalékkal 58,3 milliárd koronára (5,7 milliárd euróra) csökkent, az üzemi eredmény 16 százalékkal 7,5 milliárd koronára. Az adózott bevétel 700 millió korona volt, míg egy évvel korábban 4,1 milliárd korona.
A hálózati infrastruktúra üzletág különösen a második félévben került nehéz helyzetbe, és ezt nem tudta ellensúlyozni a szolgáltatások bevételének növekedése. A társaság érdekeltségi körébe tartozó mobilgyártó Sony Ericsson és a chipgyártással foglalkozó ST-Ericsson a negyedik negyedévben is veszteséget mutatott.
Mindezek ellenére a társaság minden üzletágban tartani tudta piaci részesedését.
Az Ericssonnál azt is közölték, hogy folytatják a költségek csökkentését, ami már eddig több megtakarítást eredményezett a tervezettnél: évi 15-16 milliárd koronát a tervezett 10 milliárddal szemben.
A költségtakarékosság részeként további 1500 fős leépítést jelentett be a cég, a korábban jelzett 5 ezerrel szemben 6500 főt terveznek elbocsátani, az idei év második negyedében lezáruló elbocsátás 13-14 milliárd koronába fog kerülni.
Kapcsolódó cikkek
- Ezer rendszerintergrációs szakértővel erősít az Ericsson
- Ericsson: új márkastratégiához új ember
- A Sony kivásárolná az Ericssont a mobilcégből
- Ericsson: idei hazai cél a 2008-as eredmények és létszám megtartása
- Megszületett az ST-Ericsson
- Jó negyedévet zárt az Ericsson
- Vegyes vállalatot hoz létre az Ericsson és az STMicroelectronics
- Ericsson: jelentős nyereségcsökkenés
- Az Ericsson első negyedéve: 55 százalékkal csökkent a profit
- Az Aastra Technologiesé az Ericsson alközpont-megoldás üzletága
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.