Virtualizáció a hazai vállalatoknál: fókuszban a szerverek
A cégek 30%-a készen áll a felhő alapú szolgáltatások bevezetésére
A Cisco Magyarország közelmúltban végzett kutatása szerint a hazai cégek a virtualizáció előnyeit leginkább a szerverek terén ismerték fel, a motivációkat tekintve pedig az erőforrások hatékony kihasználása áll az élen.
A virtualizáció mára népszerű fogalommá vált az informatikában, elsősorban az erőforrások hatékony megosztásának, kihasználásának és a központi menedzselhetőségnek köszönhetően. Az alacsony kihasználtságú hardware-ek, az adatközpontokban jelentkező helyhiány, a növekvő energiaköltségek és az adminisztratív költségek növekedése hívta életre a virtualizációs megoldásokat.
A virtualizáció előnyei a vállalati informatika számos területén megjelennek: a virtualizáció kiterjedhet eszközökre, platformra, alkalmazásokra vagy akár számítógépekre is. A Cisco Magyarország közel 500 fő körében végzett nem reprezentatív felmérése arra kereste a választ, hogy a hazai vállalatok mely területeken alkalmazzák a virtualizációs megoldásokat.
A felmérés szerint az informatikai döntéshozók nagy százaléka már dolgozik valamilyen virtualizációs projekten. A válaszadók 62%-ánál folyamatban van virtualizációs projekt és további 7%-uknál pár hónapon belül indítanak erre irányuló beruházásokat.
A virtualizációs projektek közül az első helyen a szerver-virtualizáció szerepelt (51,3%), megelőzve a hálózati infrastruktúra virtualizációját (11%). Meglepő módon a desktop virtualizáció a megkérdezettek válaszai alapján csak a projektek közel 5%-át teszi ki.
A virtualizáció előnyei közül a válaszadók legtöbben (60%) az erőforrások hatékonyabb kihasználását emelték ki, emellett kisebb súllyal jelenik meg a teljes bekerülési érték (TCO) csökkenése (17,5%) valamint az egyszerűbb, átláthatóbb kezelhetőség (13,4%).
Az adatközponti infrastruktúrákat tekintve a felmérésben részt vevők 25,5%-át a technológiai fejlődéssel való lépéstartás foglalkoztatja leginkább. Ezzel párhuzamosan, fej-fej mellett haladva a skálázhatóság (23,1%) és az alkalmazások bevezetésének időszükséglete (21%), illetve ennek lerövidítése szerepel a legfontosabb motivációk között.
A megkérdezettek közel 30%-a már készen áll a felhő („cloud”) szolgáltatások/alkalmazások használatára vagy tervezi azok bevezetését. E szolgáltatások közül a webes együttműködési/konferencia megoldások (27,7%), az e-mail (24,8%) és az irodai alkalmazások (22,9%) állnak az élen.
„A kutatás eredménye nem jelent meglepetést a tekintetben, hogy a vállalatok az egyik legnagyobb hatékonyságnövekedést nyújtó területen, a szerver-virtualizációban járnak az élen. Úgy gondolom, hogy a piaci verseny erősödésével a virtualizáció az informatika más területein is el fog terjedni.” – mondta György László, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Májusi IDC-roadshow "Az intelligens infrastruktúráért"
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Virtualizáció 2010 konferencia
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Használd alkalmazásaidat virtualizálva: telepítés nélkül, bármilyen Windows operációs rendszeren
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.