CeBIT 2010 - A különleges kijelző akadályozza az eBook-olvasók terjedését
Az amerikai Amazon online áruház elektronikus könyvolvasója, a Kindle sikerén felbuzdulva a CeBIT-en is egyre több távol-keleti gyártó mutatta be saját eBook-olvasóját. Az árak azonban továbbra sem csökkennek, mert a különleges kijelzőt csak egy cég gyárthatja az egész világon.
A hannoveri számítástechnikai kiállításon megjelent tucatnyi gyártó mind arról panaszkodik, hogy a könyvlaphoz hasonló képet adó E-ink (elektronikus tinta) technológiával működő kijelzők miatt nem csökkenhetnek jelentősen a kész eszközök árai. Az E-ink kijelzők lényege, hogy az elektronikus formában tárolt szövegeket vibrálásmentesen, szürke alapon fekete betűkkel jelenítik meg, és az ilyen tartalmak olvasása, a hagyományos monitorokkal ellentétben, nem okoz fejfájást, és az olvasó látását sem károsítja. Az eszköz másik előnye, hogy egy 160 gramm súlyú olvasóra akár egy egész könyvtárat fel lehet tölteni, és a folyamatos használat ellenére is mindössze 2-3 naponta kell az akkumulátorokat tölteni.
Kindle nagyképernyős (A5-ös papírlap méretű) változata 489 dollár, azaz 96 ezer forint, a Magyarországon kínált kevésbé ismert olvasókat pedig 60-80 ezer forint közötti áron lehet beszerezni.
A CeBIT-en megjelent eBook-olvasók forgalmazói szerint az árakban jelentős áttörés csak akkor várható, ha más kijelzőgyárak is előrukkolnak valamilyen, az E-ink-hez hasonló technológiával. Új technológia bevezetését, vagy az E-ink gyártási jogainak megvásárlását már több neves kijelzőgyártó is tervezi, köztük a japán Sharp, amely a kiállítók információi szerint májusban mutatja be az E-ink-hez képest lényegesen olcsóbb megoldását.
Kapcsolódó cikkek
- Már elérhető az ekonyv.hu webáruház
- Színes, új technológián alapuló e-könyvolvasó
- Az iPad debütálásával egy napon elindítja e-book üzletágát a Kulcs-Soft
- Apple gépeken is olvashatók az Amazon könyvei
- Új vállalat lépett a magyar könyves piacra
- Az Amazon új alkalmazásokkal kínálja a Kindle-t
- E-könyvek mobil szélessávon
- Hamarosan piacra kerül a Kindle DX nemzetközi verziója
- Feltörték a Kindle másolásvédelmi kódját
- Több elektronikus könyv fogyott az Amazon-on, mint nyomtatott
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.