Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra

MTI Sajtóadatbank, 2010. április 23. 14:04

Tavaly szinte minden célcsoportot figyelembe véve nőtt a közösségi- ezen belül kiemelten a videómegosztó oldalak látogatottsága és használatuk intenzitása is- derül ki az Ipsos Zrt. és a Gemius SA piackutató intézetek közös felméréséből. Eközben a felnőtt tartalmakat és az online játék lehetőségeit kínáló weboldalak iránt csökkent az érdeklődés.

A videómegosztó oldalak használatának intenzitása leginkább a 18 év alatti korosztályban nőtt igazán jelentősen 2009 januárja és az idén január közötti időszakban. A felmérés szerint a növekedés mértéke a 30-39 éves korosztály körében is komoly volt. A 40-49 évesek körében klasszikus közösségi oldalakon töltött idő csökkent, miközben a korcsoport tagjai egyre inkább a fórumokat, a blogokat és a videómegosztókat keresték.

 A felmérés szerint a tavalyi év vesztesei a felnőtt tartalmat és az online játék lehetőségét kínáló weboldalak voltak. E két utóbbi kategória felhasználóinak száma gyakorlatilag stagnált, a piackutatók szerint az internet hozzáférést frissen megszerzők elkerülték ezeket a tartalmakat. Az ilyen jellegű oldalakon eltöltött idő csaknem minden célcsoport esetén visszaesett. Ez alól csak az 50-59 évesek jelentenek kivételt. A felmérésből kiderül, hogy a nők aránya a felnőtt tartalmat kínáló oldalakon néhány százalékpontos növekedést mutat és már az átlagosan eltöltött idő tekintetében sincs eltérés a férfiakhoz képest.

 Az online közönségmérés szerint a trend változásával párhuzamosan csökkent a munkahelyi internetezés időtartama is.

 Miközben folyamatosan nőtt az interneteléréssel rendelkezők száma - ezen belül kiemelten az otthoni hozzáféréssel rendelkezőké - a demográfiai megoszlásuk alig változik. Az online eltöltött idő tekintetében ugyanakkor jelentős növekedés volt a 18-29 évesek, a szakmunkás végzettségűek, illetve általában az intenzív – havonta legalább 21 napon internetezők körében, elsősorban a közösségi portáloknak köszönhetően - derül ki az Ipsos Zrt. és a Gemius SA felméréséből.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kreatív zsenik Győrből: Különdíj és közönségdíj az ArtHungry versenyen

A győri Széchenyi István Egyetem Művészeti Karának két tervezőgrafikus hallgatója kiemelkedő eredményt ért el az ArtHungry grafikai és designversenyen. Ratkovic Ljubica a „gi x er” nevű organikus betűtípusával különdíjat nyert, míg Ozvald Mária Trilogie d'Or című ékszerkollekciójával elnyerte a közönségdíjat.

2025. március 22. 17:02

Hozd ki a legtöbbet a tavaszból: Hasznos telefonos tanácsok

A tavasz a megújulás időszaka: hosszabb nappalok, friss energia és több lehetőség a szabadban való időtöltésre. Ahhoz, hogy telefonod lépést tartson veled, érdemes követned a HONOR hasznos tanácsait!

2025. március 22. 15:17

Médiafogyasztási trendek Magyarországon

Összességében alacsony a bizalom különböző médiaplatformok iránt, de Magyarországon továbbra is a televízió élvezi a legjobb megítélést. Ezzel szemben a legkevésbé hitelesnek a nyomtatott sajtót tartják. Ezt a következtetést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb, a hazai médiatudatosságról és a médiába vetett bizalomról készített kutatásából nyerhetjük. A bizalom a legmagasabb a 18–29 évesek körében, míg az idősebb korosztályok egyre kritikusabban szemlélik a különböző médiumokat.

2025. március 22. 13:30

Az AI új világa: Influenszerek és a reklámipar forradalma

A mesterséges intelligencia robbanásszerűen tört be az élet minden területére, így a reklámiparba is, és mostanra már az influenszerek világát is átalakítja. Az AI alkalmazásával a kis- és középvállalkozások számára is lehetőség nyílik arra, hogy költséghatékony módon, élethű, meggyőző karaktereken keresztül juttassák el üzeneteiket a célcsoportjukhoz. Ez pedig komoly kihívást jelenthet a kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezérek számára.

2025. március 22. 11:43

Új HR vezetőt kapott a Schneider Electric dunavecsei okosgyára

Kecskés Krisztinát a Schneider Electric dunavecsei okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS) HR vezetőjévé nevezték ki. Feladatai közé tartozik, hogy a folyamatosan fejlődő üzem számára megfelelő szakembereket találjon, támogassa a szervezet fejlődését, és javítson a HR folyamatok hatékonyságán. Emellett stratégiai célja, hogy elősegítse a Schneider Electric azon törekvését, hogy vonzó karrierlehetőségeket kínáljon a fiatal tehetségeknek, és biztosítson számukra szakmai fejlődési lehetőségeket a DSPS-nél vagy akár a vállalatcsoport más területein, legyen szó szakmai előrehaladásról vagy a legmodernebb technikai megoldásokkal rendelkező munkakörnyezetről.

2025. március 22. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

2025. március 21. 16:38

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01