Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
A KCC közép- és délkelet-európai regionális szolgáltatóból globális GSM-szereplővé lépett elő. E lépés közvetlen hatása, hogy a Kapsch CarrierCom a GSM-R (vasúti célokra használt GSM-hálózat) szegmens globális piacvezetőjévé vált. Az ügyfeleknek az új vállalat iránt megnyilvánuló bizalmát egyértelműen igazolta két további nagy megrendelés. A francia és az algériai vasutak (ANESRIF) megbízásait már a Kapsch CarrierCom AG teljesíti.
“Ezzel a felvásárlással a Kapsch-csoport immár két világelső céggel büszkélkedhet: az egyik a Kapsch TrafficCom a közlekedés telematikában, és most, másodikként, a KCC a GSM-R üzletágban” – mondta Kari Kapsch. A Nortellel való több évtizedes együttműködést követően ez a felvásárlás "természetes" kiegészítője a Kapsch CarrierCom portfóliójának, és a vállalat számára kiemelkedő stratégiai jelentőséggel bír. A Kapsch CarrierCom Nortel termékeket fejlesztő csapata és a most felvásárolt fejlesztési központok közötti együttműködés megteremti a GSM-portfólió továbbfejlesztésének optimális feltételeit, beleértve a stratégiai fontosságú jövőbe mutató mobiltechnológiákat, mint például az LTE. A GSM-R esetében a core és access megoldások továbbfejlesztése mellett a hangsúly az alkalmazásokon lesz, amelyek end-to-end megoldások formájában lesznek elérhetők a vasúti ügyfelek számára.
Az akvizíció lezárását követően valamennyi termék és megoldás Kapsch márkanév alatt kerül forgalomba. Jelenleg a KCC világszerte 26 országban rendelkezik leányvállalattal és/vagy irodával, például Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Oroszországban, Kínában, Tajvanon, Hongkongban és az USA-ban. Az alkalmazottak száma a duplájára, 330 főről kb. 700 főre nőtt. Ez a globális léptékű bővülés nagy kihívást jelent az egész szervezet számára, hiszen a vállalat mérete hirtelen a kétszeresére nőtt. A Nortellel való korábbi szoros együttműködés, valamint a felvásárolt vállalatok kiegészítő jellege nagymértékben egyszerűsíti az integrációt.
A világszerte meglévő eszközállományon túl jelentős GSM-ügyfélszerződések is az akvizíció részét képezték a világ több mint tíz legnagyobb nemzetközi mobiltelefon-szolgáltatójával, amelyek összesen 100 milliónál több GSM-végfelhasználóval rendelkeznek. Az ügyfélkörbe olyan jól ismert vasúti üzemeltetők tartoznak, mint a francia vasutak (RFF/SNCF), a német vasutak (Deutsche Bahn) vagy a Network Rail UK. Az első megbízás a francia vasúthálózat csaknem a felét lefedő GSM-R rendszer szállítása. A 180 millió eurós megbízást a legnagyobb francia PPP, a Vinci, SFR, TDF és Axa cégeket tömörítő Synerail konzorcium adta. A másik feladat GSM-R rendszer kiépítése 6 vasútvonalon az algériai vasutak (ANESRIF) számára 40 millió euró értékben..
A KCC akvizíciója a magyar piacot is érinti. A Nortel Networks Kft. munkatársai (5 fő) 2010. április 1-jétől a Kapsch Kft. csapatát erősítik. A felvásárlás részeként Magyarországon a T-Mobile-lal fennálló szerződéseket szintén a Kapsch teljesíti. „Az akvizíció két okból is kiemelt fontossággal bír a cég életében: egyrészt nagy öröm számunkra, hogy a Magyar Telekom Csoport újabb tagjának nyújthatunk magas színvonalú szolgáltatásokat. Másrészt a felvásárlás révén teljes körű GSM-R kompetenciával felvértezve várjuk a MÁV hamarosan megjelenő GSM-R rendszerre vonatkozó pályázati kiírását” – mondta a tájékoztatón Fülöp István, a Kapsch Kft. ügyvezető igazgatója.
A GSM-R üzletág a leginkább jövőorientált ágazatok közé tartozik. Több versenytárgyalás van előkészületben, például Magyarországon, Lengyelországban, Törökországban és Portugáliában. A Kapsch CarrierCom mindent megtesz e megbízások elnyeréséért, tovább erősítendő a piacvezető pozícióját. E mellett az alkalmazásfejlesztés további izgalmas üzleti lehetőségeket rejt magában.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.