3D műsortovábbítás a UPC-nél

A 3 dimenziós filmek meghódították a mozik közönségét és a térhatású mozgóképek tovább terjednek. Az idén több országban megkezdődött az első 3D televíziós műsorsugárzás. Az ennek vételére alkalmas tévékészülékek már hazánkban is a kereskedelmi forgalomban kaphatók. A 3D televíziózás hamarosan eljuthat az otthonokba. A UPC már felkészült arra, hogy ezt az újdonságot is elérhetővé tegye az előfizetők nappalijában.
A Samsunggal közösen tartott tegnapi budapesti sajtóbemutatóján a UPC sikeresen továbbított különféle 3-dimenziós televíziós műsorrészleteket kábelhálózaton. Ehhez saját jelenleg kiépített korszerű kábeltelevíziós hálózatát és az előfizetőknél is már megtalálható digitális HDTV médiaboxát, valamint a Samsungnak a kereskedelemben már kapható 3D tévékészülékét használta fel.
A UPC-nek sem a hálózatát nem szükséges átépítenie, sem a berendezéseit nem kell kicserélnie ahhoz, hogy még további újításokat is bevezethessen. A mai műszaki teszt is megmutatta, hogy a mostanra kiépített újgenerációs kábelhálózata nem csupán a 100 megabitet is meghaladó ultragyors internet- és interaktív, nagyfelbontású HD televíziós szolgáltatásokra alkalmas, hanem készen áll a következő lépésre, a 3D TV-re is.
3D műsortartalom ugyanakkor egyelőre még csekély mértékben áll csak rendelkezésre. A mozikban tapasztalható hatalmas érdeklődés alapján azonban valószínűsíthető, hogy a műsorkészítők hamar ráállnak majd az egyre terjedő 3D tévékészülékek tartalommal való ellátására. A UPC jelenleg tárgyalásokat folytat műsorgyártókkal és tévétársaságokkal annak érdekében, hogy az elkövetkező időszakban a nagyközönség számára is bemutathassa a tévézést forradalmasító technológia lehetőségeit.
Az elkövetkező napokban Magyarországon először kerül sor úgynevezett Day & Date filmbemutatóra televíziós videotéka szolgáltatás keretében. A upc videotárban a DVD-premierrel egy időben válik elérhetővé a legutóbb 6 Oscar-díjat, köztük a legjobb film és a legjobb rendezés díját elnyert A bombák földjén (The Hurt Locker) című film. A UPC a továbbiakban is arra törekszik, hogy a premierfilmeket a hivatalos megjelenésükhöz a lehető legközelebb eső időpontban bemutathassa a televíziós videotárán keresztül.
A legnagyobb hazai kábelszolgáltatónak jelenleg már 200 ezer digitális televíziós előfizetője van, ami az összes kábeltévés előfizetőinek az egyharmada, illetve csaknem a fele az összes magyarországi vezetékes digitális televíziós előfizető számának.
Kapcsolódó cikkek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- A UPC előfizetői bármikor megnézhetik az m1 régi és új műsorait
- Feljövőben a digitális videótárak
- 70 millió forintos támogatás közösségi rádiók és televíziók számára
- Egységes Full-HD 3D szemüvegek
- Lehetőségek tárházai - Okostévék az LG-től
- UPC videoblog a Facebookon: Abszolút polgárpukkasztás
- Filmbox sikerfilmek a UPC digitális tévéjén
- Magyar találmánnyal szemüveg nélkül nézhető az élő műholdas 3D adás
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A TCL újabb nemzetközi sikereket aratott
A TCL, a szórakoztatóelektronikai iparág egyik meghatározó szereplője – és a világ első számú márkája az ultranagy képernyős, Mini LED és Google TV szegmensekben – büszkén jelenti be, hogy 17 rangos nemzetközi design díjat nyert el. Ezek között 10 iF Design Award és 7 Red Dot Product Design Award is szerepel, amelyek visszaigazolják a vállalat elkötelezettségét a prémium minőség, az emberközpontú gondolkodás és a fenntarthatóság mellett.
Vidd magaddal a zenét – Ismerd meg a PartyKing1 hangfalcsaládot
A LAMAX PartyKing1 termékcsalád a zene és a mobilitás tökéletes egyensúlyát kínálja. Ezek a kompakt, könnyen hordozható Bluetooth hangfalak lenyűgöző hangteljesítménnyel érkeznek, hogy bármilyen alkalmat felejthetetlenné tegyenek. A háromféle modell – 80, 100 és 200 wattos teljesítménnyel – minden igényt lefed, legyen szó otthoni filmezésről, baráti összejövetelről vagy akár szabadtéri buliról.
Zöld tanúsítvány, tiszta technológia – A Samsung tovább csökkenti ökológiai lábnyomát
A Samsung 2025-ös TV-, monitor- és hangprojektor kínálatából mintegy 80 modell érdemelte ki a TÜV Rheinland Product Carbon Reduction és Product Carbon Footprint tanúsítványait. A német székhelyű, világszerte elismert tanúsítószervezet elismerése a vállalat fenntarthatóság iránti elkötelezettségét igazolja. Ez már az ötödik egymást követő év, hogy a Samsung prémium termékvonalai – köztük a Neo QLED 8K és Neo QLED modellek – megkapták ezt a minősítést, megerősítve a cég folyamatos erőfeszítéseit a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.
Új név alatt folytatja a Continental autóipari ágazata: bemutatkozott az Aumovio
A Continental Csoport autóipari ágazata az Auto Shanghai kiállításon jelentette be új márkanevét: a jövőben önálló vállalatként Aumovio néven működik tovább. Az új név kifejezi a cég erős piaci jelenlétét, hagyományait és technológiai tapasztalatát, valamint azt a törekvést, hogy innovációval alakítsa a mobilitás jövőjét.
A Sony új szintre emeli a zoomobjektívek világát
A Sony legújabb újdonsága, az FE 50-150mm F2 GM, a világ első olyan teleobjektívje, amely 150 mm-es gyújtótávolságot és állandó F2 rekeszértéket kínál. Az objektív 50 mm-es normál látószögű kezdőpontjától egészen 150 mm-ig zoomolható, mindezt rendkívül nagy fényerő mellett. A kiváló optikai teljesítmény és a nagy fényerejű rekesznyílás ötvözete a csúcskategóriás fix objektívek képminőségéhez hasonlítható. Ez a sokoldalúság lehetővé teszi, hogy egyetlen objektívvel lefedjük a különféle fotós és videós helyzeteket, témákat.