3D műsortovábbítás a UPC-nél

forrás Prim Online, 2010. május 13. 13:01

A UPC Magyarországon elsőként végzett sikeres 3D televíziós műsortovábbítást. A Samsunggal közösen tartott sajtóbemutatóján a szolgáltató a jelenleg használt korszerű kábelhálózata és digitális médiaboxa segítségével juttatott el térhatású mozgóképet egy már kereskedelmi forgalomban is kapható új típusú tévékészülékre. Az immár 200 ezer digitális kábeltévés előfizetővel rendelkező UPC azt is bejelentette, hogy az elmúlt fél évben folytatott fejlesztései eredményeként mostantól már mindenütt elérhető az interaktív videotár szolgáltatása.

A 3 dimenziós filmek meghódították a mozik közönségét és a térhatású mozgóképek tovább terjednek. Az idén több országban megkezdődött az első 3D televíziós műsorsugárzás. Az ennek vételére alkalmas tévékészülékek már hazánkban is a kereskedelmi forgalomban kaphatók. A 3D televíziózás hamarosan eljuthat az otthonokba. A UPC már felkészült arra, hogy ezt az újdonságot is elérhetővé tegye az előfizetők nappalijában.

A Samsunggal közösen tartott tegnapi budapesti sajtóbemutatóján a UPC sikeresen továbbított különféle 3-dimenziós televíziós műsorrészleteket kábelhálózaton. Ehhez saját jelenleg kiépített korszerű kábeltelevíziós hálózatát és az előfizetőknél is már megtalálható digitális HDTV médiaboxát, valamint a Samsungnak a kereskedelemben már kapható 3D tévékészülékét használta fel.

A UPC-nek sem a hálózatát nem szükséges átépítenie, sem a berendezéseit nem kell kicserélnie ahhoz, hogy még további újításokat is bevezethessen. A mai műszaki teszt is megmutatta, hogy a mostanra kiépített újgenerációs kábelhálózata nem csupán a 100 megabitet is meghaladó ultragyors internet- és interaktív, nagyfelbontású HD televíziós szolgáltatásokra alkalmas, hanem készen áll a következő lépésre, a 3D TV-re is.

3D műsortartalom ugyanakkor egyelőre még csekély mértékben áll csak rendelkezésre. A mozikban tapasztalható hatalmas érdeklődés alapján azonban valószínűsíthető, hogy a műsorkészítők hamar ráállnak majd az egyre terjedő 3D tévékészülékek tartalommal való ellátására. A UPC jelenleg tárgyalásokat folytat műsorgyártókkal és tévétársaságokkal annak érdekében, hogy az elkövetkező időszakban a nagyközönség számára is bemutathassa a tévézést forradalmasító technológia lehetőségeit.

Az elkövetkező napokban Magyarországon először kerül sor úgynevezett Day & Date filmbemutatóra televíziós videotéka szolgáltatás keretében. A upc videotárban a DVD-premierrel egy időben válik elérhetővé a legutóbb 6 Oscar-díjat, köztük a legjobb film és a legjobb rendezés díját elnyert  A bombák földjén (The Hurt Locker) című film. A UPC a továbbiakban is arra törekszik, hogy a premierfilmeket a hivatalos megjelenésükhöz a lehető legközelebb eső időpontban bemutathassa a televíziós videotárán keresztül.

A legnagyobb hazai kábelszolgáltatónak jelenleg már 200 ezer digitális televíziós előfizetője van, ami az összes kábeltévés előfizetőinek az egyharmada, illetve csaknem a fele az összes magyarországi vezetékes digitális televíziós előfizető számának.  

Kulcsszavak: UPC-hu televízió 3D

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja

A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.

2024. április 24. 18:12

A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson

A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.

2024. április 20. 13:14

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50