Júniusban a mobil-előfizetések száma csökkent, az aktív ügyfeleké pedig nőtt

forrás Prim Online, 2010. július 17. 11:16

Júniusban 16 ezerrel 11,866 millióra csökkent a három hazai mobiltelefon-szolgáltató teljes ügyfélszáma, ugyanakkor a forgalmazásban részt vevők, azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma az előző hónaphoz képest 15 ezerrel 10,804 millióra nőtt, jelentette be a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

A teljes ügyfélszám 12 hónap alatt 23,8 ezerrel, ezen belül az idei év első félévében 15,7 ezerrel csökkent.

Az NHH gyorsjelentése szerint 2010 júniusában a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 118,6 SIM-kártya jutott. Májusban ez az érték 118,7 volt, egy évvel korábban, 118,64-en, 2009 végén pedig 117,70-en állt.

2010. június végére a teljes ügyfélszám alapján számolva a T-Mobile részesedése a májusi 43,13 százalékról 43,24 százalékra emelkedett, míg a Telenoré 34,94 százalékról 34,85 százalékra, valamint a Vodafoné 21,93 százalékról 21,90 százalékra csökkent. Az elmúlt 12 hónap során a T-Mobile részesedése ebben az összevetésben 0,97 százalékponttal csökkent, míg a Telenoré 0,12 százalékponttal, a Vodafoné pedig 0,84 százalékponttal nőtt.

A forgalmazásban résztvevő ügyfelek száma a júniusi 15 ezres növekedés ellenére az elmúlt 12 hónap alatt 157,8 ezerrel, ezen belül 2010 első félévében közel 127 ezerrel csökkent.

Az év hatodik hónapjában a forgalmat generáló ügyfelek száma alapján a Vodafone piaci része a májusi 22,48 százalékról 22,43 százalékra, a Telenoré 32,90 százalékról 32,89 százalékra esett vissza, míg a T-Mobile 44,62 százalékról 44,68 százalékra növelte piaci részesedését.

Éves összevetésben a Telenor piaci része a forgalmazásban résztvevő ügyfelek száma alapján 0,70 százalékponttal csökkent, míg a Vodafoné 0,55 százalékponttal, a T-Mobilé pedig 0,15 százalékponttal nőtt.

2010 első félévében folytatódott az előfizetéses kártyák arányának növekedése, illetve a feltöltőkártyák részesedésének a csökkenése. Június végén a teljes ügyfélszám 55,5 százaléka használt feltöltőkártyát, míg három hónappal korábban ez az arány 56,2 százalékos, egy évvel korábban pedig 59,2 százalékos volt. Az úgynevezett pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt.

A három mobilszolgáltató ügyfelei júniusban 5 ezer 349, 2010 első félévében pedig összesen 28 ezer 549 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 337 ezer 782 mobilszámot érintett.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36