Sikeres, de várakozáson aluli negyedévet zárt a Google

Milkovits Gábor, 2010. július 17. 19:05

A Google jelentősen növelte forgalmát és nyereségét az idei második negyedévben, a Wall Street-i elemzők azonban jobbat vártak, ráaádásul a piac aggódik a cég költekezései miatt.

A június 30-át megelőző 3 hónapban a keresőóriás és tartalomszolgáltató 1,84 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, ami jóval felülmúlja az egy évvel korábbi 1,48 milliárdot. A cég adózás előtti bevétele elérte a 6,82 milliárd dollárt, szemben a 2009-es 5,52 milliárddal. Elemzők ugyanakkor ennél is jobb eredményt vártak a cégtől, ráadásul sokakat aggasztanak a Google fejlesztésekre és felvásárlásokra fordított növekvő kiadásai. Mindezek miatt a cég papírjainak árfolyama 4 százalékpontot esett a tőzsdén.

Colin Gillis, a BGC Partners elemzője a BBC-nek úgy nyilatkozott, hogy a Google egyre több pénzt fordít kutatás-fejlesztésre, miközben a kereskedelmi- és marketingszektort némileg elhanyagolja. Emellett csak a most zárt negyedévben 1200 új alkalmazottat vettek föl, ami komoly költségtöbbletet jelent majd szeptemberben. A Google részéről viszont nem látják úgy, hogy rossz irányban haladnának, így Eric Schmidt vezérigazgató például egyértelműen sikeresnek nevezte a legutóbbi három hónapot. A végére mindenképpen jól jött a kínai szerződésújítás a vállalatnak, amely egyébként világszerte igen magas fölénnyel uralja a keresőpiacok nagy részét.

Kulcsszavak: Google +mérleg

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01