A Telenor profitja majdnem hétszeresére nőtt

MTI Sajtóadatbank, 2010. július 22. 15:55

A norvég Telenor távközlési vállalat a második negyedévben 9,494 milliárd norvég koronás adózott eredményt ért el, közel hétszer többet az egy évvel korábbi 1,375 milliárdnál. Az elemzők átlagosan 9,08 milliárd koronára számítottak.

 A cég szerdai jelentése szerint a bevétel 2,7 százalékkal 25,177 milliárd koronára gyarapodott a tavalyi második negyedévi 24,509 milliárdhoz képest. A csoport magyar részlege - a korábban Pannon néven ismert Telenor Zrt. - a második negyedévben 327 millió koronás (11,6 milliárd forint) működési eredményt ért el 1,193 milliárd korona bevételből, az Oslóban megjelent központi beszámoló szerint. Az eredmény 17,2 százalékkal, a bevétel 13,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Egy norvég korona 35,76 forintnak felel meg szerdai árfolyamon.

 A norvég távközlési csoport első negyedévi adózott eredménye, 1,036 milliárd norvég korona, még 36 százalékkal elmaradt az egy évvel azelőttitől. Az első negyedévben a bevétel is csökkent éves összehasonlításban: éppen 2,7 százalékkal 23,952 milliárd koronára.

 A csoport magyar részlege - akkor még a Pannon GSM Távközlési Zrt., amely márciusban bejelentette, hogy fölveszi a Telenor nevet - az első negyedévben 292 millió koronás üzemi eredményt ért el 1,185 milliárd korona bevételből. Az eredmény az első negyedévben 25,7 százalékkal, a bevétel 10,4 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

 A magyar Telenor előfizetőinek száma 36 ezerrel csökkent az első negyedévben, majd további 37 ezerrel fogyatkozott a második negyedévben: június végén 3,428 millióan voltak az egy évvel korábbi 3,482 millió helyett. Az egy használóra jutó bevétel az első negyedévben 8 százalékkal, a második negyedévben 6 százalékkal csökkent éves összehasonlításban, forintban számolva.

 Tavaly a Telenor adózott eredménye 10,104 milliárd norvég koronára csökkent a 2008-as 14,81 milliárdról, a bevétele 97,65 milliárd koronára emelkedett 96,167 milliárdról.

 Előfizetői számát világszerte 10 millióval 174 millióra növelte, a legnagyobb számban Oroszországban, Pakisztánban és Bangladesben szereztek ügyfeleket.

 Tavalyi éves beszámolójában a Telenor Magyarországon panaszolta az összekapcsolási és a barangolási díjak fokozatos csökkentését, a gazdasági nehézségek miatt takarékosabbá vált telefonhasználatot, a tavaly júliusban megemelt áfát. Emiatt a Pannon bevétele 10 százalékkal 5,524 milliárd koronának megfelelő összegre csökkent, ebből 1,566 milliárd koronának megfelelő üzemi eredmény keletkezett, kevesebb a 2008-as 1,8 milliárdnál.
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01