Rekordbevételt ért el a Microsoft

MTI Sajtóadatbank, 2010. július 26. 08:48

Minden korábbinál nagyobb, 16,04 milliárd dollár bevételt ért el áprilistól júniusig a Microsoft a Windows7 operációs rendszer és az Office 2010 irodai programcsomag sikere révén.

Az amerikai szoftvergyártó bevétele 22 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, míg az adózott nyereség 48 százalékkal 4,52 milliárd dollárra, részvényenként 51 centre emelkedett. A Reuters elemzői körkérdése alapján kisebb, részvényenként 45 centes profitra
és 15,3 milliárdos bevételre lehetett számítani.

A Windows7 operációs rendszerből a tavaly októberi premier óta 175 millió darabot adtak el. A Microsoft júniussal véget ért üzleti évének utolsó negyedévében 3,1 milliárd dollár üzleti eredménye keletkezett az operációs rendszer forgalmazásából. Ennél jobban csak
az üzleti szoftverekkel, például a májusban megjelent Office 2010 programcsomaggal foglalkozó részleg teljesített, nyeresége 3,3 milliárd dollár volt.

Ugyanakkor az utóbbi negyedévekhez hasonlóan veszteséges volt viszont a vállalat online tevékenységét - például a Bing keresőprogram fejlesztését - irányító, valamint a játékkonzolok - mint az Xbox - és egyéb szórakoztató-elektronikai eszközök - például a Zune médialejátszó - forgalmazásáért felelős részleg.

A New York-i tőzsde csütörtöki zárása után, közép-európai idő szerint éjfél körül közzétett gyorsjelentés szerint a világszerte közel 90 ezer embert foglalkoztató Microsoft üzleti évének egészében 18,8 milliárd dollár adózott nyereséget ért el, ami 29 százalékkal több az egy évvel korábbinál, bevétele pedig 7 százalékkal 62,5 milliárd dollárra nőtt.

Kulcsszavak: Microsoft +mérleg

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01