Nielsen-felmérés az internetes vásárlási szokásokról
Az 55 országban megkérdezett 27 000 internet-használó válaszait összesítő felmérés szerint a magyarok 34 százaléka csak akkor vásárolna gyógyszert és gyógyhatású terméket online, ha előtte tájékozódik róla a weben, míg az európai átlag 15 százalék. Élelmiszert a magyarok fele nem rendelne online előzetes tájékozódás nélkül, Európában ez az arány mindössze 10 százalék.
A fenti termékeken kívül a magyar válaszadók közül a legtöbben a testápoló szerek, kozmetikumok és repülőjegy internetes vásárlása előtt néz utána a terméknek. Európában interneten való tájékozódás nélkül a legtöbben nem vennének szórakoztató elektronikai terméket
(38 százalék), autót (35 százalék), szoftvert (26 százalék) és telekommunikációs szolgáltatást (22 százalék).
Magyarországon a megkérdezettek kiemelkedően magas aránya, 39 százaléka támaszkodik a gyártó vagy szolgáltató cégek honlapjain elérhető információkra. Az európai átlag 22 százalék.
Világszerte a vásárlók jó egyharmada, az európai válaszadóknak pedig majdnem 40 százaléka legtöbbször a kimondottan online értékesítésre specializálódott áruházakból vásárolt. A magyar megkérdezetteknek ugyanakkor csak 13 százaléka rendelt gyakran ilyen áruházból, nagyjából egyharmaduk viszont olyan vállalat webkínálatából vásárolt, amely valóságos üzletet is működtet.
A következő hat hónap során az interneten vásárolni tervezett termékek közül a legtöbben a könyvet említették: a magyarok 40 százaléka, míg az európai válaszadók 39 százaléka rendelne könyvet az internetről. Ezen kívül a magyarok leginkább utazást és szállást (19 százalék) foglalnának a neten, valamint rendezvényre szóló belépőjegyet (19 százalék) és szórakoztató elektronikát vennének. Az európai válaszadók 31 százaléka tervezett ruházati cikket, cipőt vásárolni online, 29 százalékuk repülőjegyet, 24 százalékuk pedig szállást illetve utazást foglalna.
Videót, dvd-t, illetve számítógépes játékot az európai internetezők 20 százaléka vásárolna online, míg a magyar válaszadók között mindössze 5 százalék volt ez az arány.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Virágzik a luxustermékek on-line kereskedelme Kínában
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- Márkás édességek online
- Egyre több személyes információt osztanak meg magukról a vásárlók
- Lealkudtuk.hu: Fontos a takarékoskodás, de üdülésre szívesen gyűjtünk
- Shopline néven online bevásárlóközpontot nyit a Bookline
- Tavaly 155 milliárdos forgalom az online kiskereskedelemben
- A kisvállalkozók nem használják ki a webáruházak lehetőségeit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.